افسر سابق ه نيروي هوايي پاکستان گفت با افزايش اقدامات تروريستي ناشي از حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا ، پاکستان بيش از هر کشور ديگري در منطقه لطمه ديده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛ سلطان ام هالي ، روزنامه نگار و افسر سابق نيروي هوايي پاکستان در گفتگو با اين شبکه گفت « رژيم هاي سابق پاکستان بطور ضمني به حمايت از حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به اين کشور متهم شدند گرچه درباره صحت اين ادعا ترديد وجود دارد. اما اين واقعيت پيداست که حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به پاکستان ، تلفات جانبي در بر داشته است که اين به نوبه خود باعث افزايش اقدامات تروريستي در اين کشور شده است ؛ زيرا بدنبال اين حملات ، اقوام و بستگان افرادي که در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا کشته مي شوند به خدمت گروه هاي تروريستي در مي آيند. 

وي با اظهارات مقامات آمريکا مبني بر اينکه هواپيماهاي بدون سرنشين با حملات هدفمند خود تلاش مي کنند تلفات جانبي را کاهش دهند مخالفت کرد و افزود آمريکا از بيان حقيقت درباره اين حملات خودداري مي کند. 

وي با اشاره به حضور بان کي مون ، دبير کل سازمان ملل در پاکستان  استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين براي حملات نظامي را مغاير با قوانين بين المللي خواند و افزود جالب است که دختر کوچکي مانند ملاله يوسف زاي که چندي پيش هدف حمله نيروهاي طالبان قرار گرفت ، دقيقا همان روزي که قرار بود جايزه صلح نوبل را دريافت کند با اوباما ديدار کرد اما اين جايزه به وي داده نشد. وي با اوباما که خود برنده جايزه صلح نوبل شده بود ديدار کرد که البته اين مسئله هم خود کنايه آميز است زيرا اوباما مرتکب کشت و کشتار فراواني شد و آشفتگي هاي بسياري به بار آورد. يوسف زاي در ديدار با اوباما با صراحت از وي خواست حملات هواپيماهاي بدون سرنشين را متوقف کند. 

اکنون وقت آن فرا رسيده است که آمريکا ضمن بيان حقيقت ، مسئوليت اقدامات خود در پاکستان را بپذيرد. کريستف هاين ، فرستاده ويژه سازمان ملل نيز کاربرد هواپيماهاي بدون سرنشين را استفاده نادرست از فناوري دانست و افزود حملات هواپيماهاي بدون سرنشين بايد متوقف شود در غير اينصورت ، اقدامات تروريستي در پاکستان همچنان ادامه خواهد يافت.» 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار