يکي از نظاميان سابق ارتش رژيم صهيونيستي به افشاي جناياتي روي آورده است که سربازان اين رژيم عليه فلسطينيان مرتکب مي‌شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فرانس24؛ يهودا شائول نويسنده کتاب «شکست سکوت» به جنايات نظاميان اسرائيلي در زمان اشغالگري سرزمين‌هاي فلسطيني اشاره کرده است. 

يهودا شائول که در ارتش اسرائيل گروهبان بوده است براي نگارش اين کتاب اظهارات نهصد و پنجاه سرباز اسرائيلي را جمع آوري کرده است. همه اين اظهارات يکي يکي و گاه بارها راست آزمايي شده است. شائول گفت ما از ابتداي تشکيل انجمن «شکست سکوت» مي‌دانستيم که اگر مطلبي غير واقعي را منتشر کنيم اعتبار خود را به کلي از دست مي‌دهيم به همين علت مهمترين دغدغه ما انتشار درست اين شواهد بوده است.

وي گفت چندين دهه است که رژيمي نظامي صهيونيستي بر ميليون‌ها نفر حکومت مي‌کند و در چنين وضعي سربازان به کلي احساسات انساني خود را از دست مي‌دهند، مردم را کتک مي‌زنند. رژيم نظامي بر پايه ارعاب در سرزمين‌هاي اشغالي حکومت مي‌کند و تنها راه کنترل افراد تحت محاصره، ايجاد رعب و وحشت است. اگر آنان به ترس و وحشت عادت کنند بايد ارعاب را بي وقفه افزايش داد. اين سيستم براي ترساندن مردم در هر نقطه‌اي ايجاد شده است. تنها راه براي واداشتن آنان به اطاعت و ارعاب است.

يهودا شائول گفت: ارتش اسرائيل ارتش اشغالگر است و بايد بر اين نکته تاکيد کرد. هنگامي که من دوره آموزشي شش ماهه خود را مي‌گذراندم به من مي‌گفتند بايد آماده جنگ با مصر و سوريه باشم اما در عمل مدت دو سال و نيم خدمت سربازي، قوانين اشغالگري بر فلسطينيان را اعمال مي‌کرديم تا اطمينان يابيم  آنان هرگز تحت اشغال ما آزاد نباشند. اين مسئله با هدف حفظ حقوق اسرائيلي‌هايي صورت مي‌گرفت که در شهرک‌ها زندگي مي‌کنند.

وي درباره چندين نمونه از اين جنايات گفت ما در ارتش بايد حضور خود را بر آنان تفهيم مي‌کرديم. اين يعني اگر فلسطينيان احساس کنند سربازان اسرائيلي همه جا و همواره حضور دارند، جرات حمله نخواهند داشت. بنابراين براي ايجاد ترس چه بايد کرد؟ بايد حضور خود را بر آنان ملموس سازيم. در همين لحظه که من صحبت مي‌کنم دو واحد گشتي اسرائيلي در الخليل بزرگترين شهر فلسطيني در کرانه باختري حضور دارند. من مدت چهارده ماه در اين شهر خدمت مي‌کردم و به خوبي با اين روش‌ها آشنايي دارم.

اين دو واحد از ساعت ده شب تا شش صبح مدت هشت ساعت در خيابان‌هاي شهر الخليل حضور دارند. آن‌ها به صورت تصادفي وارد خانه‌اي مي‌شوند. اين خانه به طور اتفاقي انتخاب مي‌شود. پس از ورود به اين خانه، مردان از زنان جدا مي‌شوند، خانه بازرسي و زير و رو مي‌شود. تصور کنيد هنگامي که سربازان نيمه شب و پس از نيمه شب به زور وارد خانه شما مي‌شوند چه اتفاقي مي‌افتد. سپس با منفجر کردن بمب‌هاي صوتي سر و صداي زيادي به پا مي‌کنيم. به خياباني ديگر مي‌رويم. سپس وارد خانه‌اي ديگر مي‌شويم و به اين ترتيب هشت ساعت گشت‌زني خود را بيست و چهار ساعته در طول هفته پر مي‌کنيم. اين وضع از هفت سال پيش يعني از زمان آغاز انتفاضه دوم به همين شکل است و تا به امروز نيز ادامه دارد و حتي يک لحظه متوقف نشده است.

هدف اين است که فلسطينيان احساس کنند نظاميان اسرائيلي بيخ گوش آنان هستند و نبايد مشخص باشد آنان چه لحظه‌اي وارد خانه شما مي‌شوند، چه کار خواهند کرد، تعداد آن‌ها چند نفر است. بايد فلسطينيان همواره احساس کنند تحت تعقيب هستند. اين داستان يک افسر بدجنس نيست بلکه ماموريت واقعي همه سربازان به طور بيست و چهار ساعته در طول هفته است.

يهودا شائول درباره واکنش‌هاي سربازان اسرائيلي به اين اقدامات گفت يکي از علل اصلي اين که سربازان نمي‌خواهند در اين باره شهادت دهند اين است که مي‌خواهند اين بخش از زندگي خود را فراموش کنند. اين بخشي زننده از زندگي افراد است که همه مي‌خواهند خاطره آن را فراموش کنند. شکستن سکوت به معناي شکست سکوت جامعه نيست بلکه شکستن سکوت سربازاني است که اين کارها را کرده‌اند. آن‌ها بايد گواهي دهند که اين کارها از لحاظ اخلاقي جنايت بوده است. يهودا شائول درباره واکنش‌ها در اسرائيل به اين کتاب گفت با دولتي که در اسرائيل روي کار است، تلاش‌هاي فزاينده‌اي براي کاهش فضاهاي جامعه مدني صورت مي‌گيرد. «شکست سکوت» مي‌کوشد جلوي اين کارها را بگيرد.

وي گفت: مطبوعات اسرائيلي اظهارات و شواهد ما را بسيار کم بازتاب مي‌دهند. خبرنگاران اسرائيلي تمايلي به انتقاد از ارتش اسرائيل ندارند. ما بدترين وجهه اين ارتش را به اسرائيلي‌ها نشان مي‌دهيم. آنان شرافت انساني را پايمال مي‌کنند. جامعه اسرائيل مي‌خواهند چشمان خود را ببندد و اين بخش از خود را نبيند. ادامه اشغالگري نظامي ناممکن است اين وضع بايد پايان يابد. ادامه اشغالگري شرافت انساني فلسطينيان را پايمال مي‌کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۱:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
الان این سرباز کجاست؟
بعد چکار با اینا کردن که الان صداشون در اومده
Iran (Islamic Republic of)
طوفان
۰۱:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
ارپتش اسراییل بویي از انسانیت نبرده هست.
آخرین اخبار