يک وکيل آمريکايي عرب تبار در گفتگو با شبکه تلويزيوني دموکراسي اکنون( Democracy Now) گفت چهل سال قبل آژانس امنيت ملي آمريکا از وي جاسوسي مي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ عابدين جباره وکيل و يکي از موسسان کميته آمريکايي - عرب مخالف با تبعيض در دهه هفتاد ميلادي  پرونده اي در دست داشت که آژانس امنيت ملي آمريکا به موجب اين پرونده مجبور شد اذعان کند که از وي از سال 1967 جاسوسي مي کرده است. در آن زمان جباره در ديترويت کار وکالت مي کرد. براي نخستين بار است که آژانس امنيت ملي آمريکا به جاسوسي از يک آمريکايي اعتراف کرده است. جباره گفت:« من اصلا نمي دانستم که موضوع آژانس امنيت ملي آمريکا است.

 من اول از سازمان اف بي آي شکايت کردم چون فکر مي کردم اف بي آي از من جاسوسي مي کند و فعاليتهاي من را زير نظر دارد چون من در حمايت از فلسطينيان بسيار فعال بودم. يک روز در مجله نيوز ويک خواندم که از 26 فرد عرب در آمريکا جاسوسي مي شود. من با خودم فکر کردم حتما يکي از آنها از موکلان من هستند و با من تماس دارند و بعد از آن شکايتم را مطرح کردم. در سال 1972 من از اف بي آي شکايت کردم. آنها درباره جاسوسي الکترونيکي حاضر به ارائه پاسخ نشدند.

 اما بالاخره اذعان کردند که مکالمات تلفني من شنود مي شده، البته من هدف اصلي اين کار نبودم بلکه مکالمات من با برخي از موکل هايم براي آنها مهم بوده است. آنها گفتند اطلاعات ديگري هم از آژانس هاي اطلاعاتي فدرال در اختيار دارند. البته در ابتدا نمي گفتند که اين اطلاعات را چه آژانسي در اختيار آنها قرار داده است اما بعدا دادگاه آنها را مجبور کرد و معلوم شد  آنها اطلاعات را از آژانس امنيت ملي مي گرفتند.

ما متوجه شديم که اف بي آي از آژانس امنيت ملي خواسته که اطلاعاتي را که در اختيار دارد به آنها بدهد. با افشاگري هاي اسنودن درباره اقدامات جاسوسي آمريکا من بسيار متعجب شدم که چرا کسي نگاهي به گذشته نمي اندازد. در دهه هفتاد آژانس امنيت ملي  از حدود بيش از هزار و ششصد آمريکايي جاسوسي مي کرده است.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار