جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت:‌ شایسته است حوزه علمیه و جامعه مدرسین نسبت به اجرایی کردن بیش از 100 راهبرد اساسی درباره حوزه که مقام معظم رهبری در سفر به قم ارائه کردند، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی ضمن گرامیداشت 27 مهر سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار کرد:‌ سفر مقام معظم رهبری به همه نقاط کشور منشا خیر و برکات فراوانی بوده است ولی سفر ایشان به قم فقط سفر به یک استان نبود بلکه سفر به مرکز انتشار انقلاب اسلامی، انفجار نور و تولد جدید اسلام ناب بود.

وی با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری 9 مطالب و محورهای مهمی مطرح شد گفت: کیفیت ارتباط حوزه‌های علمیه، علما و مراجع با نظام و پیوند عمیق بین نظام جمهوری اسلامی با روحانیت و مرجعیت یکی از محورهای مهم این سفر بوده که در این سفر تقویت شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: دشمنان سال‌ها تلاش کردند که به وسیله رسانه‌های خودشان و برخی اوقات به وسیله بازی گرفتن برخی از افراد داخلی فاصله‌ای بین نظام، روحانیت و حوزه‌ها به وجود آورند که ناکام ماندند.

وی عنوان داشت: سفر مقام معظم رهبری و دیدارهای خاص رهبر با علما و سخنان بسیار مهم ایشان در جلسات مختلف نشان داد، پیوند و ارتباط نظام با حوزه‌ها ارتباط غیرقابل گسستن است.

حاجی صادقی یادآور شد:‌ ممکن است مراجع و علما به برخی افراد در پست‌های مدیریتی انتقاد داشته باشند ولی همیشه از اصل نظام دفاع کرده و از نظام حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت مراجع و علما و بدنه حوزه از مواضع رهبری و همراهی ایشان نشان داد که واقعا حوزه باور دارد که اکنون بهترین شخصیت علمی، فکری و سیاسی در راس نظام قرار دارد و همواره پشتیبان و حامی رهبری هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد:‌ مقام معظم رهبری راهبردها و راهنمایی‌هایی به حوزه داشتند و حوزه را نسبت به ایفای نقش بزرگ خود در مرحله فعلی انقلاب به زیباترین شکل راهنمایی کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمینه تحول علوم انسانی، توجه به مفاهیم قرآن یا فلسفه و کلام، مباحث عقلی، معنویت، اخلاق و تهذیب نفس طلاب مطالب مهمی ارائه کردند.

وی یادآور شد: سفر حضرت آقا به قم تنها مربوط به حوزه علمیه نبود بلکه برای مردم قم سفری شیرین و یادآور سفرهای پیشین مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) بود./س

برچسب ها: قم ، راهبرد ، اساسی ، مقام ، معظم ، رهبری ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.