آيت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید شیعیان در قم، گفت: آموزش و پرورش در راستای آشنایی دانش آموزان با مقوله ولایت فقیه گام بردارد تا آنان از سنین کودکی قدر این نعمت بزرگ را بدانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت‌الله العظمی علوی گرگانی روز شنبه در ديدار مديركل آموزش و پرورش استان قم با وی گفت: بايد باطن دانش‌آموزان در مدارس به خوبی رشد يابد و هيچ زمان و دورانی حساس‌تر از دوران كودكی نيست و ائمه روی اين زمان بسيار سرمايه‌گذاری كرده‌اند.

وی ابراز كرد: يكی از حقوق فرزندان بر پدران تعليم علم به آنان است و فرزندان بايد از ابتدای طفوليت خود عشق ورزيدن به اهل‌ بيت(ع) را فرا گيرند، اين در حالی است كه دشمن در اين زمينه با حيله‌‌های خاص خود پيش می‌رود.

این مرجع تقلید بيان كرد: پيرو مكتبی هستيم كه همواره واقعيت دارد و ابدی است از این رو در آموزش و پرورش خود باید اسوه برای دیگران باشيم و دنباله‌رو فرهنگ كشورهای غربی نباشيم.

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی ادامه داد: متاسفانه برخی فعاليت‌های مدارس و دانشگاه‌ها پيرو فرهنگ غرب است که به‌عنوان نمونه می‌توان به اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

مرجع تقليد شيعيان اظهار كرد: تعلیمات دينی و مذهبی، ولايت و روحانيت بايد به كودكان در مدارس آموزش داده شود و كاری كنيم كه در آينده نسل خوبی داشته باشیم.

وی افزود: آموزش و پرورش باید سعی كند مسائل زندگی آينده را از مدارس به کودکان و نوجوانان تعلیم بدهد و فرزندان را ولايی بار آوريم تا مردم همواره درود و رحمت نثار معلمان و فرهنگيان كنند./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.