معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: صندوق ملی محیط زیست کمک خواهد کرد پروژه های ضروری محیط زیست یکه دچار وقفه شده بود به سرانجام برسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه ابتکار در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان در جمع خبرنگاران گفت: صندوق ملی محیط زیست صندوقی خواهد بود که برای فعالینی که در عرصه اقتصاد فعالیت می کنند و برای اجرای پروژه های زیست محیطی شان نیاز به حمایت دارند تسهیلاتی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: این صندوق کمک می کند پروژه هایی که ضروری است برای محیط زیست مانند ایجاد تصفیه خانه ها که در قانون هم پیش بینی شده اما به لحاظ مسائل اقتصادی دچار وقفه شده بود توسط تسهیلات این صندوق سرعت بخشیده شود.
وی با اشاره به تصویب اعتبار 7میلیارد و 500 میلیون ریا لی ادامه داد : در دستور سازمان است که در اولین فرصت این صندوق  راه اندازی شود.همچنین  به زودی احکام صندوق توسط مجمع صادر خواهد شد در دستور سازمان است که در اولین فرصت راه اندازی شود.

ابتکار با اشاره به ریز گردها گفت: در بحث ریز گردها مطالعات بسیاری از جمله مطالعات بین المللی توسط سازمان ملل انجام شده همچنین ما در داخل جلساتی در این خصوص داشتیم  با توجه به این که منشاء بعضی از این ریز گرده داخلی است کسانی هم که در داخل خاک عراق و جاهای دیگر فعالیت داشتند شناسایی شدند تا بتوانیم به یکسری تصمیمات جدی برسیم.
وی با بیان این مطلب که فعالیت های ناپایدار عمرانی منشاء بعضی از این ریز گردها است گفت : در خیلی از مناطق شاهد هستیم که برداشت از خاک صورت گرفته و به همان حالت رها شده و این خود منشاء ریز گرد است .امیدواریم با همکاری بخش معدن ، فعالین این حوزه جدی تر ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند.
وی با اشاره به حذف کلاسهای ورزشی در روزهای در مواقع اضطرار گفت: زمانی که طبق اعلام هواشناسی و دستگاه های سنجش هوا شاهد  سکون هوا و افزایش آلاینده در شهر باشیم کمیته اضطرار تشکیل می شود و با اعلام هشدارهای بهداشتی از  مردم می خواهد تا از ورزش در هوای آزاد جلوگیری کنند اگر چه این راه حل مناسبی نیست.
رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا گفت: سازمان در صدد است تا طرح جامع کاهش آلودگی هوا به قانون تبدیل شود اگر چه این طرح یک بار به مجلس ارسال شده و به نتیجه نرسیده اما در این مدت کارهای کارشناسی روی این طرح انجام شده و مجدداَ به مجلس ارسال خواهد شد و ما باید در حال حاضر طرحی را که تصویب دولت است را عملیاتی کنیم./ف

 

 

برچسب ها: صندوق ، حمایت ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار