در حال حاضر بيش از ۹۰ درصد درمان سرطان ها با جراحي انجام مي شود ضمن اين كه اين قبيل درمان ها به دليل ضعف سيستم هاي دفاعي بدن بيماران سرطاني، در برخي اوقات با عوارضي همراه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سرطان سينه يكي از شايع ترين سرطان ها در ميان زنان است در حال حاضر ۲۵ درصد زنان مبتلا به سرطان سينه هستند يعني از هر چهار زن ، يك نفر داراي اين بيماري است.

متاسفانه هزينه يك وره درماني سرطان سينه با داروي هرسپتين بسيار بالاست . اين رقم در سال گذشته حدود ۵۰ ميليون تومان بود كه اكنون بسيار افزايش يافته است. با توجه به شرايط اقتصادي كشور و اعمال تحريم ها از سوي كشورهاي غربي بسياري از خانواده ها قادر به پرداخت اين هزينه ها نيستند.

اين در حالي است كه سرطان سينه با مراجعه زود بيمار به پزشك و تشخيص به موقع قابل درمان است و لازم نيست كه بيمار اين هزينه هاي گزاف را بپردازد .

امروزه آگاهي زنان جامعه نسبت به بيماري سرطان سينه و عوارض آن افزايش يافته است چنان چه تا پنج سال پيش عمل جراحي برداشتن سينه يك عمل پزشكي متعارف بود اما اكنون با توجه به افزايش سطح آگاهي زنان از اين بيماري، ميزان اين نوع عمل جراحي به صورت چشمگيري كاهش يافته است.

متاسفانه در ايران آمار دقيق از بيماران مبتلا به سرطان وجود ندارد .با اين وجود آمارهاي موجود در كشور از آمارهاي جهاني تبعيت مي كند و براين اساس در حال حاضر سرطان هاي ريه ، سينه ، پوست و گوارش از شايع ترين سرطان ها در كشور هستندو پيشقراول سرطان ها به لحاظ مرگ و مير، سرطان ريه است.

بيماري سرطان وقتي از مراحل ابتدايي خود عبور كند در آن موقع اين بيماري در بدن منتشر مي شود ضمن اين كه هرچه درجه بيماري بالاتر رود نتيجه درمان كاهش مي يابد و خطر مرگ و مير نيز بيشتر مي شود.

متاسفانه اغلب مردم نسبت به آندوسكوپي ديد بدي دارند و انجام آن را به سختي قبول مي كنند در حالي كه اين روش يك عامل اصلي در تشخيص سرطان است و ضمن داشتن عارضه اندك، داراي نتايج خيلي خوبي است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، درصد ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.