سرپرست آموزش و پرورش گفت: فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اصغر فانی صبح امروز در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشورگفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم.
وی ادامه داد:زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از 35 سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود از این رو  باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زودتر ریشه کن شود .

سرپرست وزارت آوزش با اشاره به این که باید در زمینه ریشه کنی بیسوادی هدفگذاری کنیمگفت:در بحث سواد آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند.

وی گفت:فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است و خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می‌گردند، به همین دلیل است که رشته‌ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم ادامه داد: باید این کار را در حد وسعمان هرچه زودتر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم .

فانی با اشاره به این که امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم اظهار داشت: باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه‌ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص 98.7 درصد تحت را پوشش قرار دادیم و 1.3 درصد باقی مانده است .

فانی خاطرنشان کرد:عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می‌شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده علل تولید بی‌سوادی در کشوراست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند ./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار