روز دوشنبه 29 مهرماه جاری 1970میلیارد ریال اوراق اجاره شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران -مپنا از با نماد "صمپنا2" به مدت پنج روز پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افسانه اروجي با اعلام این خبر افزود: شركت واسط مالي مرداد یکم در نظر دارد یک میلیون و 970 هزار ورقه اجاره شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران-مپنا را در بازار سوم فرابورس به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال پذیره‌نویسی کند.
 
وی افزود: اين اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و بانک‌های سینا، حکمت ایرانیان و شهر به‌عنوان ضامین آن معرفی شده‌اند؛ ضمن آنکه شرکت تامین سرمایه امین تعهد پذيره‌نويسي و همچنين بازارگرداني اوراق را از طریق شرکت کارگزاری امین آوید بر عهده دارد.
 
 رئيس اداره نظارت بازار فرابورس گفت: اجاره‌بهای این اوراق با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت 4 سال هر سه ماه يكبار توسط شركت سپرده‌گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه، پرداخت خواهد شد و کارمزدها و هزینه پذیره‌نویسی اوراق نیز توسط بانی اوراق پرداخت می‌شود.  
 
اروجی درباره محدودیت‌های تعیین شده برای تعداد و حجم سفارشات و معاملات این اوراق گفت: سفارشات خرید باید حداقل 10 ورقه و مضربی از 10 باشد. همچنین حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی به ترتیب  100 هزار و 500 هزار ورقه اعلام شده است.
 
شایان ذکر است معاملات دست دوم اين اوراق پس از اتمام پذيره‌نويسي، با نماد "صمپنا2" در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس آغاز خواهد شد و دارندگان و متقاضیان خرید می‌توانند با مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس اقدام به خرید یا فروش اوراق کنند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار