معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از افزایش 27 درصدی صادرات از مرزهای استان درشش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهدی محمدپور ارزش کالاهای صادر شده از مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور در شش ماه نخست امسال را یک میلیارد و 512 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: از این رقم بیش از 500 میلیون دلار مربوط به کالاهای صادراتیاز گمرکاتاستان بوده است.

وی گفت: از این میزان صادرات صنایع معدنی و مصنوعات گچی و کاشی 120 میلیون دلار، پلاستیک 85 میلیون دلار، صنایع غذایی 82 میلیون دلار، محصولات نباتی 49 میلیون دلار، حیوانات زنده و محصولات حیوانی 29 میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات فلزی 25 میلیون دلار، مواد و مصنوعات نساجی 21 میلیون دلار، صنایع شیمیایی 11 میلیون دلار، ماشین آلات و وسایل مکانیکی هفت میلیون دلار، کفش، کلاه، چتر، پوست، چرم و بارانی 17 میلیون دلار و چوب و مصنوعات چوبی 643 هزار دلار را به اختصاص دادند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه 90 درصد کالاهای صادراتی از استان به کشور عراق می روند، ادامه داد: ارمنستان، تاجیکستان، چین، قزاقستان، تایوان، فیلیپین، پاکستان، اکراین، مراکش و آذربایجان نیز از دیگر کشورهای هدف صادرات ما هستند.

محمد پور  گفت: در این مدت گمرک مرزی پرویز خان نیز به عنوان فعالترین گمرک مرزی اعلام شده است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، رشد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.