معاون پژوهش و برنامه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳هزار نفر در سطح کشور با داشتن استعدادهای برتر زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سعید سهراب‌پور در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی استان‌های سه‌گانه خراسان در مشهد، افزود: بیشتر افرادی که اکنون زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان هستند، در زمره استعدادهای برتر قرار داشته‌اند و شخصیت‌های نخبه تعداد کمی را شامل می‌شوند.

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار کرد: تعداد نخبگان کشور فقط ۸۰نفر هستند که ۷۲نفر از این افراد از استادان برجسته علمی و شناخته‌شده بین‌المللی و هشت نفر نیز هنرمندان نخبه دارای برترین جایزه‌های ملی هستند.

سهراب‌پور گفت: بیشتر افراد دارای استعدادهای برتر، جوان و دانشجو هستند که از طریق المپیادهای دانش‌آموزی، دانشجویی یا فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌ها به بنیاد نخبگان معرفی می‌شوند.

وی پرچمدار نهضت ملی اختراعات و نوآوری در کشور را رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: بنیاد ملی نخبگان کشور که وظیفه اصلی‌اش حمایت از استعدادهای برتر و نخبه است، در سال۱۳۸۴ با حمایت و پیگیری رهبری تاسیس شد.

وی با بیان اینکه اکنون گرایش جوانان به نوآوری و خلاقیت افزایش یافته است، افزود: معیار اصلی انتخاب نوآوری‌ها در جشنواره‌های منطقه‌ای این است که ظرفیت تجاری‌سازی داشته باشند و از سوی دیگر برخلاف اصول علمی نباشند.

سهراب‌پور با بیان اینکه تجاری‌سازی هدف نهایی در اختراعات و نوآوری‌هاست، افزود: طرح اختراع‌شده اگر تبدیل به محصول نشود، هیچ فایده‌ای ندارد و بدین منظور از طریق نمایشگاه‌های تجاری‌سازی زمینه‌ سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها دنبال می‌شود.

چهارمین جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و همچنین نمایشگاه تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌های این منطقه، ۲۳مهر در تالار دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شد و امروز با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.


برچسب ها: فناوری ، معاون ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.