معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بیش از یک‎هزار و 907 تن ظروف شیشه‎ای از گمرک استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه لرستان ؛حسامی افزود: طی 6 ماهه نخست سال‎جاری، بیش از یک‎هزار و 907 تن ظروف شیشه‎ای به ارزش 2 میلیون و 860 هزار و 488 دلار از گمرک استان به کشورهای افعانستان، رومانی، عراق، گرجستان و ارمنستان صادر شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که بیش از 2 هزار و 339 تن پودر کربنات کلسیم نیز با ارزشی معادل با 186 هزار و 435 دلار به کشورهای عراق و ترکیه صادرات داشته است.

حسامی در ادامه به صدور 17 هزار و 600 کیلوگرم مایع ظرفشویی، دستشویی و ژل شست‎وشو و 400 کیلوگرم گالن پلاستیکی طی این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: ارزش دلاری این کالاهای صادراتی 17040 دلار گزارش شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در خصوص برنامه عملیاتی تجارت خارجی استان در سال‎جاری، اذعان کرد: این برنامه در زمینه‎های آموزش، پژوهش، بازاریابی(اعزام و پذیرش تور تجاری، ایجاد دفاتر در بازار هدف و...)، اطلاع‎رسانی، تبلیغات، فرهنگ‎سازی، سرمایه‎گذاری و زیرساخت و نیز مدیریت شبکه‎ای واحدهای کوچک و متوسط با همکاری اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امید است با تأمین اعتبار از سوی سازمان توسعه تجارت ایران بتوان این برنامه را تا پایان سال عملیاتی کرد./ب

برچسب ها: صدور ، شیشه ای ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.