يك روانشناس گفت: ترحم كردن باعث از بين رفتن تصميم گيري و اعتماد به نفس در فرد ترحم ديده مي شود.

مظلومي روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: ترحم كردن به ديگران باعث  مي شود كه اعتماد به نفس در آنها كاهش پيدا كند و چشم ‌‌آنها بر روي بيشتر مسائل زندگيشان بسته شود.
وي يادآور شد: انرژي هاي منفي در فرد ترحم ديده به وجود مي آيد كه قابل از بين رفتن نيستند و اين انرژي هاي منفي وجود او را فرا ميگيرد و او را به سمت نابودي مي كشاند.
مظلومي تصريح كرد: به افراد ترحم نكنيد فقط آنها را به آرامش دعوت كنيد به اين دليل كه اگر به افراد ترحم كنيد در آينده با پيامدهاي پرخاشگرانه اي رووبر مي شويد.
اين روانشناس ادامه داد: فردي كه به آن ترحم مي شود از بسياري از اتفاق هاي خوب و بد محروم مي شود و نمي تواند به درستي در زندگي تصميم گيري كند.
مظلومي اضافه كرد: به طور مثال يك زوج كه از نظر رفتاري و گفتاري با هم مشكل دارند وقتي تلاش مي‌كنند با ترحم كردن به يكديگر آن مشكل را حل كنند بعدها در زندگي با مشكلات بيشتري روبرو مي شوند.
وي افزود: رفتارهاي ناسازگارانه و ترحم گر اعتماد به نفس را از بين مي برد و در بعضي موارد وقتي كه پدر و مادر و با ترحم كردن فرصت ها را از او ميگيرند اين كار باعث تاثير مفني در آينده او مي شود.
اين روانشناس توضيح داد: با ترحم كردن به افراد جايگاه آن ها را در جامعه از بين نبريد و بگذاريد آن ها جايگاه خود را در جامعه پيدا كنند.
مظلومي در پايان خاطرنشان كرد: رفتارهاي مهربانانه اي كه بوي ترحم ميدهد باعث نابود شدن تقويت فردي مي شود و همچنين با ترحم كردن احساس رضايت مندي را دريك فرد خدشه دار و با دلسوزي بيجا او را از يك زندگي ايده آل محروم مي‌كنيد./ف

برچسب ها: ترحم ، اعتماد ، تصمیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار