معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: 70 هزار تن کود ازته برای کشت امسال تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان پیرحیاتی افزود: در سال حماسه اقتصادی، سازمان و جهاد کشاورزی با تأمین مواد غذایی نقش پررنگی دارند و افراد باید با برداشتن قدم‎های محکم با فرهنگ جهادی، همت و لطف و ایثار بر مشکلات پیش‎رو فائق آیند.

وی اضافه کرد: از نظر وضعیت مالی و شرایط امروز محدودیت‎هایی وجود دارد و کشاورزان نیز این شرایط را درک می‎کنند.

مهندس پیرحیاتی با اشاره به کشت پائیزه در استان، اظهار کرد: با همکاری مدیران شهرستانی قرار شده که برای کشت‎های محصولات استراتژیک گندم و کلزا برش شهرستانی صورت گیرد که در چه زمانی کشت شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی با سیاست خرید تضمینی گندم باعث ایجاد تحرک ویژه‎ای در سازمان شده است.

وی تصریح کرد: بذر اصلاح شده به اندازه کافی در استان وجود دارد و متولی تأمین آنها بخش خصوصی بوده که کار فرآوری و بسته‎بندی هم به عهده این بخش است؛ سازمان جهاد کشاورزی تنها بر امر توزیع نظارت می‎کند.

پیرحیاتی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم سرمایه ماست نباید با توزیع بذر نامرغوب و بدون کیفیت این اعتماد را سلب کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در تأمین کود ازته مشکلی وجود ندارد و از 70 هزار تن کود ازته موجود 20 هزار تن توزیع شده است که 34 درصد مقدار کود موجود است.

وی گفت: در کشت امسال سعی شده که از کود فسفاته استفاده نشود اما 2700 تن تأمین شده که در کشت کلزا و محصولات آبی یا گندم اختصاص می‎یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه باید این حداقل‎ها را به نحو احسن توزیع کنیم و این هنر مدیریت است، یادآور شد: باید از پتانسیل کلینیک‎های گیاه‎پزشکی و شرکت‎های تعاونی خدمات به نحواحسن استفاده کرد.

پیرحیاتی افزود: باید با تشکیل تیم نظارت، برنامه کشت را اجرایی و در بحث داشت نیز بررسی شود چه درصدی سطح سبز داریم چرا که در پایان این برنامه‎ی تولید، خودمان بذر را خریداری می‎کنیم؛ با ساماندهی بخش خصوصی و رصد سطحی که کشت شده تا مرحله خرید، می‎توان تولید مطلوبی را شاهد بود./س

برچسب ها: اختصاص ، کود ، ازته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.