وزش باد گرم و تند و در پی آن هوای سرد و ناپایدار دو پدیده مهم جوی هستند که ساکنان قسمت وسیعی از استان اردبیل در روزهای پایانی مهر ماه آن ها را تجربه خواهند نمود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که نقشه های پیش یابی بیانگر تقویت و نفوذ زبانه های هوای گرم جنوبی به استان اردبیل هستند که اثرهای آن در منطقه به شکل افزایش محسوس دمای هوا به خصوص در طول ساعات روزها و وزش شدید باد پدیدار خواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است که وزش باد در قسمت مرکزی استان اردبیل شامل شهرستان های اردبیل ؛ سرعین ؛ مشگین شهر ؛ نمین و نیر امروز شدید خواهد بود و گاهی بیشینه سرعت آن از 80 کیلومتر در ساعت فراتر خواهد رفت.

انتظار می رود که از اواخر وقت شنبه با شمالی شدن جریان هوا و نفوذ سامانه بارش زا که با ریزش هوای سرد مناطق جنب قطبی و سیبری همراهی دارد موجی از بارش باران و برف قسمت وسیعی از استان اردبیل را در بر بگیرد.

با نفوذ این توده هوای سرد قطبی دمای هوا در استان اردبیل به خصوص در شهرستان اردبیل تا 18 درجه سلسیوس (سانتیگراد) کاهش می یابد.

عمده فعالیت بارشی این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود ولی روزهای سرد و ابری تا اواخر هفته در منطقه ماندگار خواهند بود.

مدیریت بحران اردبیل نیز با استناد به پیش بینی هواشناسی به ساکنان این استان هشدار داده است.

این مدیریت از ساکنان استان اردبیل خواسته است که نکات ایمنی لازم در برابر وزش بادتند و نیز آمادگی در مقابل سرمای بطور تقریبی زودرس در منطقه را داشته باشند/س.


برچسب ها: اردبیل ، هوای ، ناپایدار ، جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.