وندی شرمن رئیس تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا با ایران روز گذشته با الیوت انگل سناتور جمهوری خواه در خصوص مذاکرات اخیر هسته ای با ایران گفتگو کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارین پالیسی، انگل عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره گفتگوی خود با وندی شرمن تاکید کرد، شرمن به من گفت که ایرانی‌ها در مذاکرات اخیر هسته ای در ژنو ظاهرا جدی بوده‌اند ولی نسبت به ادامه مذاکرات در خصوص جزییات هشدار داد و این مساله را روشن کرد که مذاکره کنندگان آمریکایی برای ادامه مذاکرات تا دستیابی به توافق نهایی با هدف پایان دادن به برنامه هسته ای ایران هوشیار خواهند بود.
این سناتور آمریکایی افزود، شرمن به کنگره اطمینان داده است که دولت آمریکا به این زودی تحریم ها بر ضد دولت ایران را لغو نخواهد کرد. شرمن خیلی واضح توضیح داد که تا زمانی که آمریکا پیشرفت محسوسی را در زمینه حل و فصل مساله هسته ای ایران مشاهده نکند؛ تحریم ها لغو نخواهد شد.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز از تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از تصویب تحریم های جدید  نفتی بر ضد ایران خبر داده است.
هنوز مشخص نیست دولت اوباما چگونه به توافقی با ایران دست خواهد یافت که کنگره را نیز راضی نگه دارد و همچنان اما و اگرهای زیادی درباره چگونگی رفع و یا تعدیل تحریم ها از سوی کاخ سفید باقی مانده است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار