مسئول اداره فني بيابان اداره كل منابع طبيعي هرمزگان گفت: در قالب طرح مشارکت مردمی 17 هزار اصله نهال در استان تولید شده است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس ،ابراهيم جعفري تختي افزود: نهال های تولید شده مغير، كرت محلي و استبرق است که به صورت رایگان بین روستائيان و مردم محلي توزیع می شود.

وی تصریح کرد: مديريت هرزآبهاي سطحي(بهره برداري از آبهاي سطحي)، تامين رطوبت درختان جنگلي برای مقابله با خشكسالي ها ،فراهم آوري رطوبت مورد نياز برای كشت گونه هاي درختي بياباني جهت احيا عرصه هاي بياباني ، ذخيره رطوبت در پروفيل خاك با هدف كمك به زادآوري طبيعي ، تغذيه سفره آبهاي زير زميني ، جلوگيري از فرسايش خاك و تلفيق دانش بومي با دانش روز از اهداف اين طرح است.

مسئول اداره فني بيابان اداره كل منابع طبيعي هرمزگان گفت: استفاده بهينه از منابع آب و خاك با توجه به پتانسيل و استعدادهاي بالقوه اين استان در مناطق مختلف مي تواند راهكار اساسي برای مقابله با بيابان زائي احيا مراتع و حفاظت خاك باشد.

هرمزگان به لحاظ واقع شدن در مناطق بياباني و دارا بودن بارندگي ساليانه به ميزان 185ميلي متر از استان هاي خشك و به نوعي خيلي خشك ايران به شمار مي رود كمبود آب از حادترين مشكلات اين استان به شمار رفته كه نقصان آن پيامدهايي از قبيل افزايش سطح بيابان هاي استان فقر پوشش گياهي پايا در مراتع و كمبود آب شرب را شامل مي شود ./ب

برچسب ها: تولید ، نهال ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.