رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه همواره قدرت‌هاي بزرگ بين كشورهاي مستقل از جمله ايران و كوبا مشكلاتي را بوجود آوردند، گفت: ما بايد با وحدت و نزديكي بيشتر، به قدرت‌هاي بزرگ بفهمانيم كه دوران زورگويي به پايان رسيده و آنها را وادار كنيم كه در روابط با ساير كشورها برابري و عدالت را مد نظر قرار دهند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، "ولاديمر اندرس گزاس كسادا"، سفير جديد كوبا در تهران صبح امروز (شنبه) با حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور ديدار و استوار نامه خود را تقديم كرد.

دكتر روحاني در اين ديدار با بيان اينكه بين جمهوري اسلامي ايران و كوبا در مسايل مهم بين‌المللي اشتراك نظر وجود دارد، گفت: ايران روابط خوبي با كشورهاي آمريكاي لاتين بوي‍ژه كوبا دارد.

رئيس‌جمهور افزود: روابط دو كشور در سطح سياسي بالاست و بايد تلاش كنيم كه همكاريهاي دوجانبه در عرصه‌هاي فرهنگي ، اقتصادي و فناوري را نيز توسعه دهيم.

دکتر روحاني اظهار اميدواري كرد كه در دوران ماموريت سفير جديد كوبا، تهران – هاوانا شاهد رشد هر چه بيشتر روابط دو كشور در تمامي زمينه‌ها باشند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه همواره قدرت‌هاي بزرگ بين كشورهاي مستقل از جمله ايران و كوبا مشكلاتي را بوجود آوردند، تاكيد كرد: ما بايد با وحدت و نزديكي بيشتر، به قدرت‌هاي بزرگ بفهمانيم كه دوران زورگويي به پايان رسيده و آنها را وادار كنيم كه در روابط با ساير كشورها برابري و عدالت را مد نظر قرار دهند.

دکتر روحاني افزود: ايران و كوبا با همكاري‌هاي يکديگر مي‌توانند نقش مهمي در سازمان‌هاي بين‌المللي از جمله در جنبش عدم تعهد ايفا كنند.

رئيس‌جمهور در پايان از پيام تبريك رئيس‌جمهوري كوبا به مناسبت انتخابات رياست جمهوري در ايران و اعزام معاون رئيس‌جمهور اين كشور در مراسم تحليف تشكر كرد.

"ولاديمر اندرس گزاس كسادا" سفير جديد كوبا در تهران نيز در اين ديدار با تاكيد بر اهميت روابط هاوانا- تهران ، آمادگي كشور متبوعش را براي توسعه هر چه بيشتر روابط دو جانبه در عرصه‌هاي مختلف اعلام كرد.

وي روابط دو كشور را تاريخي با پيوندهاي مستحكم دانست و گفت: ماموريتم در ايران اين است كه بيش از پيش روابط دو جانبه را گسترش و تقويت نمايم.

سفير جديد كوبا همچنين با اشاره به مشتركات فراوان دو كشور در مسايل بين‌المللي از جمله در سازمان جنبش عدم تعهد ، حمايت کشور متبوعش را از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار