رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ورود 28 محموله خارجی غیراستاندارد به کشور جلوگیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سیما پشم‌فروش اظهار کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده 4 و تبصره‌های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره کل بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را دارند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیر اینصورت کلیه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری از ورود 28 محموله به ارزش 532 هزار و 93 دلار به علت عدم انطباق با استانداردهای ملی مربوطه به کشور جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس اداره نظارت بر امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: اکثر محموله‌های مرجوعی ساخت کشور چین و مبدأ حمل آنها نیز کشور چین بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد مکانیک و فلزشناسی، (شیر پروانه‌ای فاقد مارک)، اسباب بازی (سوت پلاستیک فاقد مارک)، ست حیوانات فاقد مارک، برق و الکترونیک (لامپ با نام تجاری A.N.C . سیم آنتن فاقد مارک)، لوازم برقی خانگی(دیگ زودپز با نام تجاری FLORENCE، جارو برقی با نام تجاری FUHLEN و چرخ گوشت با نام تجاری EXPERIAL) اشاره کرد.

وی اضافه کرد: خودرو و نیرو محرکه (لنت ترمز فاقد مارک، لنت ترمز با نام تجاری GOLD، تسمه با نام تجاری COTITECH، لامپ خودرو با نام تجاری NIRWA، شمع خودرو و لنت ترمز با نام تجاری TOKIC ONJK ، کمک فنر با نام تجاری KYB)، شیمیایی (ظروف پلاستیکی فاقد مارک، شامپو بچه با نام تجاری SEASTAR)، بسته‌بندی و سلولزی (مداد با نام تجاری MANJUSANG)، غذایی و کشاورزی (ذرت دامی، تخمه هندوانه فاقد مارک)، صنایع نساجی و چرم (دستمال گردگیر فاقد مارک، پارچه فاقد مارک)، اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش (ترازو فاقد مارک، ترازو با نام تجاری BEURER ) از دیگر موارد غیراستاندارد است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.