مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ازدواج سنت پیامبر است که باید این امر مهم را جدی گرفت و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) می‌تواند به عنوان یک نمونه کامل و واقعی از ازدواج برای جوان‌ها معرفی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی نعمت‌الهی با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرشار از سادگی و عبرت بوده، اظهارکرد: این زندگی بهترین الگو برای رسیدن به ازدواج‌های آسان است و موجب پایداری و استحکام زندگی جوانان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این ازدواج معنویت فراوان وجود دارد، اضافه کرد: جهیزیه و مهریه آسان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) نشان می‌دهد که می‌توان با کاهش توقعات مادی و افزایش معنویات به زندگی خوب و سعادتمندی دست پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امروزه نسل جوان می‌تواند با الگو گرفتن از این ازدواج و دوری از تجملات و نزدیک‌تر شدن به خدا موجب تحول در زندگی خود شود که این برکات زیادی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه پیامبرخدا (ص) در روایاتی عنوان کردند «هرگاه کسی ازدواج کند، نصف دینش را کامل کرده است و برای (حفظ) نصف دیگر باید تقوای خدا پیشه کند»، بیان کرد: خداوند وعده داده که اگر کاری برای رضای او انجام شود، کرامات و لطف خود را نثار بنده‌ خود می‌کند.

نعمت الهی با تاکید بر اینکه ازدواج آسان باید در جامعه رونق پیدا کند، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی٬ رسانه‌ها و مسئولین دستگاه‌های مختلف باید با برنامه ریزی و تبلیغ مناسب ازدواج آسان را به یک فرهنگ تبدیل کنند تا جوانان راحت‌تر زندگی خود را آغاز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین با بیان این نکته که حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) شخصیت‌های بزرگی دارند، عنوان کرد: جوانان می‌توانند با بهره گیری از زندگی ساده و صمیمانه این دو بزرگوار مسیر سعادتمندانه زندگی خود را پیدا کنند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: قزوین ، ازدواج ، سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.