مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اعلام اینکه میدان هوایی ایران بسیار پیچیده‌تر از میدان عراق و افغانستان برای ابرقدرت‌ها است، گفت: مستکبران توانایی مقابله با رویکرد دفاعی ایران را ندارند.

 

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین خلیلی در حاشیه سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری درباره آخرین وضعیت دفاعی نیروی هوایی از مرزهای کشور افزود : اگرچه ممکن است قدرت آفندی ما با قدرت آفندی ابرقدرت‌ها برابری نکند، ما نیز ادعایی در این زمینه نداریم زیرا منطق ما منطق مظلومیت است.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید اینکه اگر چه آمریکا و دیگر مستکبران توانستند در عراق و افغانستان پیروز شوند ولی می‌دانند در ایران با مشکلات سنگینی روبرو می‌شوند تصریح کرد : آنها به روشنی می‌دانند با توجه به وضعیت ژئوپولوتیکی کشور و وجود سامانه‌های دفاعی، نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی با رویکرد دفاعی سنگینی روبرو بوده و با چنین رویکردی اگر گزینه نظامی برای دشمنان ما مقدوریت داشت به طور حتم از آن استفاده می‌کردند، با این وجود توانایی آنها مقابله با رویکرد دفاعی ما را ندارند.

امیر سرتیپ دوم خلیلی تصریح کرد: به همین دلیل بود که حتی صدام وقتی در جنگ تحمیلی قصد حمله به ایران را داشت تمام طرح‌های ما دفاعی بوده و آفندی نبود تا توانایی ایستادگی مقابل عراق را داشته باشیم.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: هم‌اکنون اگر ما توانستیم بعد 30 سال نیروهای هوایی، هواپیما‌ها، هواپیمای F14 که من معلم و مدرسش هستم را سرپا نگهداریم و از آنها در عملیات‌های مختلف استفاده کنیم خود دستاورد بزرگی است که بعد از پیروزی انقلاب حاصل شد.

امیر سرتیپ دوم خلیلی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند از این دستاوردها هر ساله در ایام عید نوروز در نمایشگاه هوایی دزفول دیدن کنند، ادامه داد: مردم می‌توانند علاوه بر آگاهی از توانمندی‌ها مشاهده کنند این هواپیماها با پای خودشان پرواز می‌کنند/س.


برچسب ها: رویکرد ، دفاعی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.