مدیر مجموعه تفریحی پارک ارم گفت: طی 2 سال گذشته نتوانستیم محیط زیست و دامپزشکی را برای تعیین تکلیف وضعیت ببر ماده روی یک میز بنشانیم.

جهانگیر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛بااعلام اين خبر گفت: 3 سال پیش دامپزشکی کل کشور طی نامه ای اعلام کرد این حیوان مشکوک به مشمشه ا ست وما طی این مدت مکاتباتی زیادی با دامپزشکی و محیط زیست داشتیم ولی نتوانستیم این 2 ارگان را سر میز مذاکره بنشانیم و تکلیف این حیوان را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: اما دوباره یک ماه پیش نامه ای زدیم به محیط زیست که تکلیف ببر را مشخص کند چرا که نگهداری ا ین حیوان برای ما هزینه دارد حتی نگهبانی که 24 ساعته از آن مراقبت می کند حقوق می گیرد.

جهانگیر ضمن اعلام آمادگی مجموعه تفریحی پارک ا رم در خصوص درمان ببر سیبریایی اطهار داشت: آماده هستیم هزینه های تست مشمشه و آزمایش مجدد را که به دلیل اینکه در کشور امکان انجام آن نیست و باید در آلمان صورت گیرد تقبل کنیم تا تکلیف این ببر هر چه زودتر مشخص شود.
وی افزود: طبق نظر دامپزشک باغ وحش دراین مدت هیچ گونه علائمی از جمله آب ریزش یا ترشح و دیگر علائم بیماری مشمشه مشاهده نشده و در واقع علائمی که ببر نر داشت دراین مدت مشاهده نشده است.
مدیر مرکز تفریحی پارک ارم با انتقاد از عملکرد محیط زیست اذعان داشت: با توجه به اینکه این ببر متعلق به باغ وحش نیست و برای محیط زیست است و باید هزینه نگهداری و تغذیه را نیز محیط زیست پرداخت می کند اما این سازمان تا 6 ماه پیش تعذیه ببر را تامین می کرد که به دلیل کیفیت پایین آن دیگر آن را نپذیرفتیم و از 6 ماه پیش نیز تغذیه ببر را خودمان با کیفیت مناسب تری تامین می کنیم.

جهانگیر در پایان خاطر نشان کرد: ما از اینکه این حیوان در این قرنطینه و با این شرایط نگهداری می شود ناراحتیم و اگر قرار است معدوم شود خوب ا ین کار انجام شود که در غیر این صورت ما آماده ایم شرایطی که دامپزشکی مد نظرش است برای ببر ماده فراهم کنیم.

شایان ذکر است : سال 89 هفت ماه پس از انتقال 2 قلاده ببر سیبریایی از کشور روسیه به ایران ببر نر در اثر خوردن گوشت آلوده مبتلا به مشمشه شد که علاوه بر تلف شدنش شیرهاي همسایه را نیز به کام مرگ برد و ببر ماده از آن پس در قرنطینه به سر می برد./جم


 

برچسب ها: مشکوک ، محیط زیست ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
صدری رضا
۱۶:۵۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
امان از دست این مسئولین. بابا اینکه دیگه به ارز و تورم و تحریم و ... بستگی نداره. تکلیف این حیوان بیچاره رو مشخص کنید. بنده خدا از امدن به ایران پشیمان شد. بعد می گید چرا توریسم کم می شه و صنعت توریسم رشد نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
رنجبر محمد
۱۴:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
مسئولین محیط زیست کوتاهی نکنند و به وضع موجود خاتمه بدهند. برای یک مملکت با این وسعت و اقتدار بد است که نتواند تکلیف یک ببر را مشخص کند و این حیوان بی آزار را در شرایط بد محیطی به بند بکشد.
آخرین اخبار