برزیل که در این اواخر بارها از فعالیت های جاسوسی اینترنتی دولت آمریکا به شدت انتقاد کرده است، آوریل سال دو هزار و چهارده نشستی بین المللی درباره مدیریت امور اینترنتی در شهر ریو دو ژانیرو برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛"دیلما روسف"، رئیس جمهور برزیل، این خبر را در پایان دیدار با فاضی جهاده رئیس تشکیلات تنظیم مقررات و قوانین اینترنت اعلام کرد.

"دیلما روسف" در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: ما تصمیم گرفتیم آوریل سال دو هزار و چهارده نشستی بین المللی درباره مدیریت جهانی اینترنت در ریو دو ژانیرو برگزار کنیم و از دولت ها، شرکت ها، سازمانهای غیردولتی، جوامع مدنی و آکادمیک کشورهای مختلف برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آوریم.

"جهاده" نیز به نوبه خود در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد:" دیلما روسف" پیشنهاد ما را مبنی بر برگزاری یک نشست بین المللی درباره مدیریت جهانی اینترنت در سال دو هزار و چهارده قبول کرد. رئیس تشکیلات تنظیم مقررات و قوانین اینترنت افزود اعتماد مردم جهان به اینترنت و فعالیت های اینترنتی متزلزل شده است. زمان آن رسیده است که نهادهای مسئول، اعتماد به اینترنت را بار دیگر در میان مردم زنده کنند. وی همچنین از سخنرانی دیلما روسف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در این باره تمجید کرد.

" روسف" در سخنرانی خود در برابر رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از فعالیت های جاسوسی دولت آمریکا در اینترنت به شدت انتقاد کرد و کنترل چندجانبه را در زمینه استفاده از اینترنت و رعایت حقوق اینترنتی پیشنهاد کرد.
برچسب ها: برزیل ، روسف ، نشست ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار