مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بالاخره پس از مدت‌ها انتظار روز شنبه 27 مهر در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

امید صدیقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عدم ثبات مدیریتی در فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ضربه‌ها و لطمات بسیار زیادی به این رشته وارد کرد. در بخش شیرجه شاهد بودیم اکثر اعزام‌ها و اردوهای تدارکاتی ما لغو شد و برگزار نشد.

رئیس کمیته فنی شیرجه گفت: فدراسیونی که در طول حدود 2 سال اخیر با حضور سرپرستی اداره می‌شود به طور عملی نمی‌تواند کار خاصی در بعد حرفه‌ای انجام دهد. حتی این فدراسیون در طول 2 سالی که امیرحسین آیت‌الهی به عنوان رئیس انتخاب شده بود هم بلاتکلیف بود چون از سوی مسئولان سازمان تربیت بدنی وقت حکم ریاست وی صادر نشده بود پس می‌توان گفت که ما چهار سال است که رئیس نداریم.

وي تصریح کرد: در طول این مدت چهار ساله در برخی مقاطع شاهد اقداماتی از سوی مسئولان و سرپرستان بودیم ولی چون هیچ گونه ضمانت اجرایی نداشت، نمی‌توانستیم به اجرای آن و هدفش اعتماد کنیم.

صدیقی امکانات را یکی از مهم‌ترین مشکلات شیرجه‌رو‌ها دانست و گفت: در شرایط کنونی تنها چیزی که ما احتیاج داریم امکانات سخت افزاری است، اگر استخر مجموعه ورزشی آزادی نبود شیرجه هم‌اکنون نابود می‌شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود یک سال از تاسیس استخر 9 دی می‌گذرد تنها فضایی که برای تمرین شیرجه‌روها وجود دارد استخر آزادی است امیدوارم مسئولان نسبت به تجهیز استخرهای کشور به امکانات سخت‌افزاری شیرجه اقدامات لازم را انجام دهند. چون در ایران پتانسیل و استعدادهای بسیار زیادی هستند که در صورت داشتن برنامه تمرینی صحیح می‌تواننند به راحتی به تیم ملی دعوت شده و برای ما در عرصه‌های مختلف مدار‌آور باشند.

صديقي شیرجه را یکی از رشته‌های ورزشی تکنیکی عنوان کرد و گفت: در این رشته حی افراد دارای سنین بالا هم می‌توانند فعال باشند و برای ایران مدار‌آوری کنند به طور کلی می‌ـوان گفت که عمر شیرجه 37 الی 38 سال است.

رئیس کمیته فنی شیرجه گفت: رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو باید اهل فن و اهل این خانواده ورزشی باشد. باید بداند که یک ملی‌پوش شیرجه رو برای آماده‌سازی چکارهایی باید انجام دهد. اگر یک فرد غیر حرفه‌ای و غیر فنی بر سر کار بیاید دیگر از حوصله‌ ما افراد فنی خارج بوده و به طور قطع فعالیت در این رشته را رها خواهیم کرد.

پايان متن/مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار