وزارت خارجه آمریکا : زمان برگزاری ژنو 2 مشخص نیست/ شرط حضور ايران در ژنو2 پذيرش ژنو1 است

در پی اظهارات معاون نخست وزیر سوریه مبنی بر تعیین تاریخ برگزاری کنفرانس "ژنو 2" برای حل بران سوریه، روسیه و آمریکا توافق در باره تعیین زمان برگزاری این کنفرانس را رد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که تاریخ برگزاری کنفرانس ژنو2 درباره بحران سوریه مشخص نشده است.
یونایتدپرس به نقل از جنیفر پساکی خاطرنشان کرد که چندین تاریخ تا کنون مورد بررسی قرار گرفته، اما هنوز در مورد تعیین موعد نهایی برای اعلام به سازمان ملل متحد به توافق نرسیده ایم.
وی گفت: پیشتر، از برگزاری این کنفرانس در اواسط ماه نوامبر خبر داده بودیم که میسر نشد.
پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، همچنین در مورد حضور ایران در کنفرانس ژنو2 تصریح کرد که این موضوع با متحدان آمریکا و طرفهای زیربط در حال بررسی است. البته موضع ما تغییر نکرده و معتقدیم که هر طرفی که بخواهد در ژنو2 حضور یابد ناگزیر بیانیه ژنو یک را علنی تایید کند.
 وی با اشاره به اینکه ایران هنوز اقدامی در این باره انجام نداده، افزود: در صورت تایید این بیانیه از سوی ایران، از حضور تهران در کنفرانس ژنو2 استقبال خواهدشد.
در همین حال، وزارت امور خارجه روسیه تعیین زمانبندی مشخصی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2، برای حل بحران سوریه را رد کرد و آن را از وظایف بان کی مون، دبیر کل سازمان  ملل متحد دانست.
یادآور می شود،  قدری جمیل معاون نخست وزیر سوریه، پنجشنبه (25 مهرماه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو از احتمال برگزاری کنفرانس ژنو2 طی روزهای 23 و 24 نوامبر آینده (2 و 3 آذر ماه) خبر داده بود.
برچسب ها: بین الملل ، ژنو ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار