مقدر بود تا پایان برنامه پنجم توسعه ، 35 درصد کود زیستی در محصولات کشاورزی استفاده شود كه این امر محقق نشده است.

دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در بحث امنیت غذایی با وجود این که در قانون برنامه پنجم توسغه مواد قانون خوبی داریم و خلا قانونی نداریم ولی عملکرد دولت در این زمینه قابل بیان نیست و نتیجه علمی در حوزه امنیتی غذایی از دولت ندیدیم .

وی گفت: در سال اول برنامه ، وزارت بهداشت موظف بود قوانینی در رابطه با مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین و ابلاغ کند ولی محقق نشد.

شهریاری تصریح کرد: همچنین وزارت بهداشت موظف بود که استاندارد و حد مجاز سموم و کود شیمیایی را در محصولات کشاورزی ابلاغ کند ولی محقق نشد.

وی ادامه داد: وزارت کشاورزی موظف بر نظارت محصولات کشاورزی است و استفاده از سموم را کنترل و کشاورزان را به استفاده از کودهای زیستی و آلی ترغیب کند، مقدر بود تا پایان برنامه 35 درصد کود زیستی در محصولات کشاورزی استفاده شود این نیز محقق نشد .
همچنین 25 درصد تولیدات کشاورزی کشت زیستی و ارگانیک باشد که در این مورد نیز اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: در تولیدات داخل ، چه مواد پروتئینی و لبنی و چه محصولات کشاورزی آمار مستندی نداریم که چه قدر از این مواد استانداردهای لازم را دارد، در واردات نیز خیلی حساب و کتاب نداشت و گزارش های متعددی از آلودگی تولیدات کشاورزی وارداتی و پروتئینی داشته/ح

انتهاي پيام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار