پژوهشگران اعلام کردند بیش از نیمی از نیروهای نظامی آمریکا که از ماه سپتامبر سال 2001 در نبردهای گوناگون شرکت داشتند، از اختلال بی‌خوابی شدید رنج می‌برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونایتدپرس، به گفته دکتر آدام برامووث از بخش امور سربازان کهنه‌کار در اداره بهداشت شهر پترزبورگ در ایالت پنسیلوانیا آمریکا و دکتر آنه گرماین از دانشکده پزشکی دانشگاه پترزبورگ، 54 درصد از دو میلیون مرد و زن نظامی که از 11 سپتامبر سال 2001 در نبردهای گوناگون شرکت داشته‌اند به اختلال بی‌خوابی شدید مبتلا هستند و این در حالی است که میزان ابتلای بزرگسالان غیر نظامی بالای 18 سال به این بیماری به 22 درصد می‌رسد.

در اختلال بی‌خوابی یا کم‌خوابی فرد به طور مستمر به خواب نمی‌رود. این اختلال عموما از اضطراب و تنش ناشی از اضطراب ناشی می‌شود و خطر بروز اختلالات عصبی، بیماری‌های قلبی-عروقی و افسردگی را افزایش می‌دهد.

پژوهشگران اعلام کردند اختلال بی‌خوابی ممکن است پیش از پیوستن به ارتش در این افراد بروز کرده باشد؛ اما مواردی همچون حضور در میدان نبرد، آسیب‌های اندک به سر، برنامه‌های غیر عادی خوابیدن و بیدار شدن در طول دوره خدمت و یا برنامه‌های اعزام به کار پس از بازگشت این نیروها به زندگی عادی غیر نظامی نیز می‌توانند از عوامل بروز این اختلال باشند.

در این حال، خطر بروز واکنش‌های ناشی از وحشت و اضطراب همچون افسردگی، اختلال اضطراب پس از فاجعه و حتی احتمال اقدام به خودکشی در نیروهایی که در زمان اعزام به خدمت از اختلال بی‌خوابی شدید رنج می‌برند، بیشتر است.

نتیجه این تحقیقات در نشریه گزارش‌های روز روانپزشکی منتشر شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار