دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: فرق انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های دنیا در نیروی آزادی بخش آن است



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حسین شیخ الاسلام در همایش انتفاضه فلسطین که در موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد افزود: در انقلاب فرانسه، روسیه، چین وغیره نخبه‌ها با اندیشه‌ای خاص وارد ارتش آزادی بخش شده و در انقلاب پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه نتایج انقلاب اسلامی هم با تمامی انقلاب‌های دیگر فرق می‌کرد، ادامه داد: علاوه بر شکل گرفتن حکومت مبتنی بر مبانی اسلام، ولایت فقیه برای پاسخ دادن به مشکلات فلسفی زمان به‌وجود آمد.

شیخ الاسلام بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی که توسط مردم انتخاب شده، بدون شک در دنیا بی نظیر است و برخلاف آمریکا که در آن سرمایه داران نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند در نظام ایران، آحاد مردم بر سرنوشت خویش تاثیرگذار هستند.

وی با بیان این که گسترش حملات رژیم صهیونیستی به غره نمایانگر ترس این رژیم از قدرت حزب الله است، عنوان کرد: بعد از کشف نفت در منطقه، استکبار بیش از پیش به دنبال سیطره بر منطقه بود و شاه با نوکری آمریکا امنیت نفت را برای آنان فراهم می‌کرد.

دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه آمریکا با همین ابزار نفت کشورهایی همانند چین، ژاپن وغیره را کنترل می‌کند، گفت: از زمان سقوط شاه، آمریکا برای کنترل جریان نفت، یک پایگاه بزرگ نظامی در منطقه تشکیل داده است.

وی با بیان این که استکبار جهانی با شناخت روحیه مردم منطقه می‌دانست که تنها با تکیه بر حکومت‌های دست نشانده نمی‌تواند منافع خود را تامین کند، عنوان کرد: بنابراین برای رسیدن به اهداف خود در دراز مدت، رژیم صهیونیستی را در منطقه بنا کرد.

دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین با تحلیل سخنان حضرت امام خمینی (ره) درباره روز قدس، گستردگی گرامیداشت این روز را در کشورهای مختلف براساس پیش بینی آن حضرت محقق دانست و خاطرنشان کرد: در روز جهانی قدس شاهد هستیم که قدس از مرز اسلام فراتر رفته و به یک نماد علیه مستکبران و نظام سلطه مبدل شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطرنشان کرد کرد: رژیم صهیونیستی برای آنکه نشان دهد ضعیف نشده، حملات خود را به غزه گسترش داده اما آن رژیمی که در جنگ با اعراب همه آن‌ها را یکجا شکست داد اکنون از حزب الله و گروه مقاومت شکست می‌خورد و این امر دلیلی جز رواج اندیشه اسلامی و عزت خواهی ندارد.


برچسب ها: فرق ، انقلاب ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.