ایلخانی زاده: مسئولان هرچه سریع تر برای ایرانی ماندن چوگان اقدام کنند

رئیس فدراسیون چوگان گفت: متاسفانه برخی به چوگان ایرانی چشم طمع دارند و مسئولان مربوطه باید در این زمان کوتاه اقدامات لازم را برای ایرانی ماندن این رشته انجام دهند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، حمزه ایلخانی زاده در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: چوگان ورزشی تاریخی است که بیش از 3000 سال از عمرش می گذرد و همه چوگان را به نام ایران می شناسند.این ورزش برخاسته از ایران است که البته بی توجهی هایی در این سالها باعث شده تا دیگران چشم طمع به آن داشته باشند.

رئيس فدراسيون چوگان افزود: در طی 11 سال گذشته بارها کشورهایی از جمله چین-کشورهای حاشیه خلیج فارس و حالا هم جمهوری آذربایجان مدعی ساخت جهانی چوگو شده اند و این قضیه مشکل ساز شده است.

ایلخانی زاده ادامه داد:اعتقاد من بر این است که باید عنایت بیشتری به این هنر شود.اگر کودکی در خانه پدری احترام نداشته باشد طبیعی است که مدعی پیدا می کند اما به هر حال مشکلی ایجاد شده و حالا باید به دنبال راه چاره باشیم.

وی تصریح کرد:به تمام مسوولان اطلاع رسانی کرده ایم و امیدواریم که اقدامات لازم صورت بگیرد.زمان کوتاه است و اجلاس بعدی در کشور جمهوری آذربایجان برگزار می شود .ما مدارک و شواهد کافی برای ایرانی بودن چوگان داریم و تنها مسئولین باید هرچه سریع تر اقدام کنند.

پايان متن/مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار