جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در روز اول با اجرای نمایش "ماه افسانه ای" شاهد اجرای چند ملیتی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از از روابط عمومی بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، نمایش«ماه افسانه ای» به کارگردانی حامد زحمت کش به عنوان محصول مشترک چهار کشور در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا شد. این اثر نمایشی در قالب اجرایی سیار بر تریلی با حضور هنرمندانی از ایران، فرانسه، مالزی و چین اجرا شد. نمایش«ماه افسانه ای» با برداشتی از داستان اسطوره ای فریدون و آژدهاک در محوطه باز اجرا شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. این نمایش نخستین اجرهایش را در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان انجام داد و بعد از آن گروه اجرایی تصمیم دارند نمایش شان را در دیگر کشورها نیز اجرا کنند. این گروه نمایشی، نمایش شان را در محوطه باز و برای تماشاگرانی اجرا می کنند که کمتر امکان دیدن تئاتر دارند. آنها با اجرای این نمایش به میان تماشاگران می روند.

استقبال تماشاگران از نمایش اسپانیا

در نخستین روز جشنواره (25 مهر ماه )، نمایش «آ مونا» از کشور اسپانیا در حالی اجرا شد که تعداد زیادی از تماشاگران به دلیل پر شدن سالن اجرا، پشت در ماندند و امکان ورود به سالن را پیدا نکردند.

این نمایش در هر سه نوبت از اجرای خود میزبان تماشاگران بسیاری بود به طوریکه در اجراهای عصر، بیش از 50 نفر از تماشاگران  پشت در مجتمع شهید آوینی همدان ماندند. گروه اجرایی این نمایش، پیش از شروع هر اجرا با چای و شیرینی از تماشاگران پذیرایی کردند. آنها بعد از اجرای نمایش نیز بروشور و فیلم تئاترشان را به تماشاگران ارایه کردند.

کارگاه های تخصصی جشنواره کلید خورد

همان گونه که نمایش های اولین روز جشنواره مورد توجه تماشاگران قرار گرفت، کارگاه های جشنواره نیز مورد توجه هنرمندان و هنرجویان حاضر در جشنواره قرار گرفت.

بخش کارگاه ها با برپایی کارگاه «کارگردانی تئاتر کودک و نوجوان» با حضور دکتر قطب الدین صادقی آغاز شد و در اولین روز جشنواره، تعداد زیادی از هنرمندان، در سالن کانون پرورش فکری کودکان حاضر شدند.

در این روز برنامه کارگاه ها و نشست های تخصصی با اجرای نمایشنامه خوانی توسط هنرمندان تئاتر کودک در ساعت 23 به پایان رسید.

اولین شماره نشریه روزانه جشنواره از راه رسید

اولین شماره از نشریه روزانه بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با عنوان " امید" در اولین روز جشنواره منتشر شد. این نشریه روزانه در 12 صفحه با سردبیری حسین صفی منتشر می شود و شامل اخبار و رویدادهای هر روز جشنواره به همراه صفحات ویژه گزارش تصویری روزانه است که بخش ویژه ای از آن به معرفی اجراهای هر روز دارد./ص

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.