وزیر انرژی ترکیه گفت: آنکارا دستکم پنج میلیون تن نفت خام از ایران وارد می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ " ‌تانر یلدز" امروز پنجشنبه گفت: کشورش سال آینده دست کم پنج میلیون تن نفت خام از ایران وارد خواهد کرد. وی تصریح کرد: هرگونه کاهش دیگری در واردات نفت خام از ایران باعث « تهدید» اقتصاد ترکیه است.
 یلدز به خبرنگاران در کنفرانس جهانی انرژی در کره جنوبی گفت: ترکیه همچنین 10 میلیارد متر مکعب گاز از ایران وارد خواهد کرد و اگر ایران پیشنهاد فروش بیشتر گاز را بدهد آنکارا نیز سطح خرید گاز خود را از این کشور افزایش خواهد داد.
 یلدز افزود: تقاضای ترکیه برای واردات انرژی در ده سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است و در ده سال آینده نیز دو برابر افزایش خواهد یافت.  
 پیشتر مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز گفته بود : ایران به دنبال راه های جدید برای افزایش مشتریان و صادرات نفت خود است و این موضوع تنها خواسته ما نیست و بازارهای جهانی نیز به نفت ایران نیاز دارند.
 قمصری با بیان این که مشخص بودن مصرف کنندگان و پالایشگاه های نفت در دنیا به نوعی بازارهای نفت خام را محدود کرده است، گفت: شرکت های پالایشی و نفتی دنیا با توجه به ساختار صنعت نفت ایران تمایل به همکاری مجدد با ما در بخش های فنی و سرمایه گذاری دارد، اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که اگر مثلا شرکت های توتال یا شل در ایران کار می کند باید نفت ایران را هم خریداری کند.
 وی تاکید کرد: ایران برغم تحریم های بین المللی در چند سال اخیر توانسته خریداران سنتی نفت خود را حفظ کند.
 قمصری همچنین یادآور شد: ایران و کشورهای اروپایی هم اکنون آماده از سر گیری مجدد روابط نفتی هستند. 
برچسب ها: نفت ، ایران ، ترکیه ، بین الملل ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار