افشاگريهاي ادوارد اسنودن نشان مي دهد اداره امنيت ملي آمريکا عميقا در برنامه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين اين کشور نقش دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، اسناد و مدارکي که اسنودن افشا کرده است نشان مي دهد اداره امنيت ملي آمريکا از همه امکانات و ابزارهاي جاسوسي الکترونيک خود براي پيدا کردن رد مظنونان استفاده کرده است و آنها را در اختيار برنامه ترورهاي هدفمند با هواپيماهاي بدون سرنشين قرار داده است.

 واشنگتن پست در گزارشي در اين خصوص نوشت اداره امنيت ملي آمريکا از جمله اطلاعات مربوط به يک عضو ارشد القاعده را در اختيار اين برنامه قرار داده بود که در سال دوهزار و دوازده در حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان کشته شد. طبق مدارک و اسناد قبلي که اسنودن فاش کرده بود، اداره امنيت ملي آمريکا اين گزارش را رد نکرده بود اما با صدور بيانيه اي گفته بود جاسوسي اين نهاد روي افراد مظنون به تروريسم و ديگر تهديدهاي مشابه متمرکز است.

 باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفته است هواپيماهاي بدون سرنشين مهمترين ابزار آمريکا عليه القاعده است . اين در حاليست که اکثر قربانيان اين حملات غيرنظامي هستند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار