پيشرويهاي ارتش سوريه در ريف دمشق و بيرون راندن افراد مسلح از اين مناطق ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ ارتش سوريه توانست بصورت کامل بر منطقه «البويضه» جنوب غرب حرم مطهر «حضرت زينب سلام الله عليها» تسلط يابد.

در درگيريهايي که با شدت بين افراد مسلح و نيروهاي نظام سوريه در شهرکهاي جوبر و القابون و حرستا و دوما و المليحه صورت گرفت ده ها تن از افراد مسلح کشته شدند همچنين خبرهايي از کشته شدن حد اقل 50 فرد مسلح از «دولت اسلامي عراق و شام» موسوم به «داعش» و «جبهه النصره» در درگيريهايي با يگانهاي افراد مسلح کُردي در منطقه «الحسکه» نيز وجود دارد .

احمد فرحات خبرنگار شبکه تلويزيوني المنار در گزارش ارسالي خود به اين شبکه گفت: مناطق گسترده اي از خاک سوريه بعد از بيرون راندن گروههاي مسلح بار ديگر به مردم سوريه بازگشت.ارتش سوريه توانست شهرک «البويضه» در ريف دمشق را که در جنوب غربي منطقه زينبيه (سلام الله عليها) واقع است  بطور کامل آزاد کند تا به مناطق ديگري که در برهه اخير آزاد شده اند بپيوندد. از اين مناطق آزاد شده  «الذيابيه» و «الحسينيه» و «شبعا» و چندين منطقه ديگر مي توان نام برد .

 مساحت «الحسينيه» و «الذيابيه» و «البويضه» 18 کيلومتر مربع مي باشد که ارتش سوريه توانست با عقب راندن افراد مسلح ، اين مناطق  را آزاد کند.اين در حالي است که مخالفان مسلح به از دست دادن منطقه «البيوضه» اذعان کردند و آن را در راستاي خالي کردن افراد مسلح از مناطق جنوبي و شهرکها اعلام کردند. اين در حالي است که ارتش عربي سوريه با پيشروي در شهرک «برزا» واقع در «ريف دمشق» و در «الحرستا» و در زير راه منتهي بين «دمشق» و  «حمص» تونلي به طول بيش از 200 متر و عمق 15 متر کشف کردند که در مزرعه هاي غربي «الحرستا» تا وسط شهرک امتداد دارد .

عمليات ارتش نظامي سوريه مناطق و شهرکهاي «جوبر» و «القابون» و «زملکا» و «المليحه» را فرا گرفت و ارتش ده ها تن از افراد مسلح را به هلاکت رساند  و در منطقه «دوما» خبرهاي از کشته شدن بيش از 30 فرد مسلح در عمليات ارتش در شرق منطقه صنعتي وجود دارد.اين در حالي است که تعدادي از نيروهاي ارتش آزاد سوريه خود را به نيروهاي ارتش عربي سوريه تسليم کردند. اين اقدام آنها باعث مي شود افراد مسلح زيادي سلاح خود را تحويل دهند و اين مسئله از منطقه ريف دمشق به مناطق ديگر کشور سوريه گسترش يابد.

در ريف «لاذقيه» و در عمليات ارتش سوريه به روستاهاي «درشان» و «نواره» و «الکبير» و غيره  ، نيروهاي مسلح از «دولت اسلامي عراق و شام» موسوم به «داعش» خسارتهاي سنگين جاني و نظامي متحمل شدند.و در «حلب» يگانهاي ارتش سوريه نيروهاي نظامي ارتش با درگيري با افراد مسلح  تلاش افراد مسلح براي ورود به شهرک الشيخ مقصود و الاشرفيه را خنثي کردند.

از سوي ديگر مخالفان سوريه اعلام کردند حدود 50 فرد مسلح از جبهه النصره و «دولت اسلامي عراق و شام» موسوم به «داعش» در درگيري با يگانهاي حمايت از مردم کُرد کشته شدند. اين اشخاص در روستاهايي همچون شهرک «الجواديه» واقع در استان «الحسکه» کشته شده اند.آنها تاکيد کرده اند که در بين کشته شدگان يک فرمانده محلي «جبهه النصره» که تابعيت کشور مصر دارد نيز ديده مي شود . در «درعا» حداقل 21 فرد مسلح در انفجار خودرويي که در حال گذاشتن بمب بر روي آن بودند کشته شدند. اين انفجار طبق خبرگزاري سانا به ويران شدن همه انبار موجود در کنار اين خودرو شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار