شبکه تلويزيوني الميادين گزارش داد: ارتش سوريه تقريبا بر ريف جنوبي دمشق سيطره يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ به گزارش اين شبکه، عناصر ارتش سوريه و گروه هاي مسلح مخالف نظام سوريه در منطقه السفيره در جنوب شرقي شهر حلب و اطراف زندان مرکزي اين کشور به شدت درگير شدند. گروه هاي مسلح وابسته به القاعده به دنبال حمله به اين زندان بودند. پس از مقابله نيروهاي امنيتي محافظ اين زندان با نيروهاي وابسته به داعش(گروه موسوم به دولت اسلامي عراق و شام) آرامش شکننده اي بر اين منطقه حاکم شده است. از سوي ديگر ارتش سوريه از سيطره خود بر شهرک البويضه در ريف جنوبي دمشق پس از درگيري با گروه هاي مسلح خبر داد.

ديما ناصيف خبرنگار اين شبکه در جنوب دمشق در گزارشي در اين زمينه افزود: پس از اين که ارتش سوريه در عمليات خود در ريف جنوبي دمشق توانست بر دو منطقه الحسينيه و الديابيه سيطره يابد، کنترل شهرک البويضه را از گروه هاي مسلح بازپس گرفت. ارتش سوريه با استفاده از حملات توپخانه اي مواضع گروه هاي مخالف را هدف قرار داد و سپس عمليات پاکسازي البويضه آغاز شد. 

ارتش سوريه با استفاده از تجربه خود در نبرد با گروه هاي مخالف در ريف شرقي دمشق توانست به حضور گروه هاي مسلح در بخشي از مناطق ريف جنوبي دمشق با سرعت بيشتري پايان دهد. فرار سريع عناصر مسلح از اين مناطق بيانگر فروپاشي روحي و رواني گروه هاي مسلح است.

عمليات ارتش سوريه در منطقه البويضه همزمان با دو عمليات در مناطق الحسينيه و الديابيه بوده است. ارتش سوريه قبل از عمليات به گروه هاي مسلح هشدار داد اين مناطق را ترک کنند يا تسليم شوند. پس از مخالف گروه هاي مسلح با اين پيشنهاد عمليات ارتش سوريه آغاز شد.

نبرد در اين مناطق به صورت جنگ خياباني و رويارويي تک تيراندازها با يکديگر بود. سيطره ارتش سوريه بر منطقه البويضه از لحاظ نظامي به معناي آن است که گروه هاي مخالف آخرين پايگاه خود را در ريف جنوبي دمشق از دست دادند. در جنوب دمشق تنها دو منطقه القربه و الحجيره وجود دارد که گروه هاي مخالف در آن حضور دارند و ارتش سوريه نيز اين دو منطقه را در محاصره شديدي قرار داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار