بازنشستگان و کهنسالان آمريکايي با تظاهرات در لس آنجلس، به بي کفايتي مقامات آمريکا و بي توجهي به مشکلات مردم اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بحران بودجه-مالي آمريکا که در اختلافهاي سياسي و بازيهاي حزبي اين کشور ريشه دارد، سبب نگراني شديد مردم معمولي آمريکا شده است. با آن که با توافق سنا و مجلس نمايندگان آمريکا و امضاي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا، به صورت موقت اين مشکل حل شد و تا هفتم فوريه دو هزار و چهارده به دولت آمريکا اجازه استقراض داده شد، اما همچنان مشکل اصلي پابرجاست. روز گذشته شماري از شهروندان کهنسال و بازنشسته آمريکايي در شهر لس آنجلس ايالت کاليفرنيا در اعتراض به اين وضع تظاهرات کردند. اين افراد به شدت نگران از دست دادن مستمري بازنشستگي خود هستند که تنها منبع درآمد آنها به شمار مي رود. آنها از آن بيم دارند که حمايتهاي درماني و دارويي آنها نيز کاهش پيدا کند. انجمن بازنشستگان کاليفرنيا حرکت اعتراضي ديروز اين شهروندان آمريکايي را سازماندهي کرده بود. شماري از شرکت کنندگان در اين تجمع در مقابل ساختمانهاي دولت فدرال روي زمين دراز کشيدند و گفتند چرا دولت به وضع بازنشستگان و دغدغه هاي آنها توجه نمي کند. آنها در حالي که لباس سياه بر تن داشتند و گل سياه در دست گرفته بودند که همگي نشانه مردگان است، خود را به حالت مرده ها قرار داده بودند.
يکي از شرکت کنندگان در اين حرکت اعتراضي گفت.. پيام من اين است که نبايد اين بازي با وقت کشي تا ماه ژانويه ادامه پيدا کند. بازهم در ماه ژانويه اين بازي تکرار خواهد شد. مردم بايد بدانند که چه آينده اي در انتظار آنها است و نه اينکه بيم آن را داشته باشند که آيا در  آينده براي نجات آنها کاري انجام خواهد شد يا خير. آنها بايد تصميم بگيرند. آنها (جمهوري خواهان و دموکراتها) بايد با هم صحبت کنند. آنها بايد با هم ارتباط داشته باشند. آنها بايد تصميم گيري کنند. آنها بايد بدانند که اقدامشان در اين زمينه، خواسته واقعي مردم است. 
يکي از افراد معلول در اين تجمع گفت.. افراد داراي معلوليتهاي جسمي ازجمله فقيرترين افراد کشور هستند. آنها آسيب پذيرترين افراد آمريکا هستند. ما ديگر نمي توانيم بيش از اين کاهش بودجه حمايتي دولت را قبول کنيم. دولت فدرال با کاهش اين بودجه هاي حمايتي، کارد را به استخوان ما رسانده است. حالا بازهم دولت فدرال مي خواهد بودجه بيشتري از اين بخش حذف کند و از منابع مالي ما کم کند! ما در جايي که سکونت داريم تهديد شده ايم که بايد پول بيشتري به عنوان اجاره بها بدهيم يا اينکه از آن مکان برويم. ما نمي توانيم اين مبالغ را تامين کنيم. ما چگونه مي توانيم براي خودمان غذا تهيه کنيم؟ اگر آنها بودجه هاي حمايتي از ما را کاهش بدهند، چگونه مي توانيم کرايه خانه هايمان را پرداخت کنيم؟
يکي ديگر از معترضان آمريکايي در اين تجمع خطاب به مقامات  اين کشور گفت.. بيدار شويد. به وظيفه خود عمل کنيد. بايد مشکل را حل کنيد. نبايد با ما همانند بچه هايي برخورد شود که پي نخود سياه فرستاده مي شوند و بايد يک قل دو قل بازي کنند. اين مسئله بازي نيست. اين مسئله به موضوع زندگي بسياري از مردم بويژه شهروندان کهنسال و بازنشستگان مرتبط است. آنها براي حل مشکلات درماني خود به اين حمايتهاي بودجه اي وابسته هستند.  ما مي خواهيم اين مسئله حل و فصل شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار