يک کارشناس سياست خارجي گفت: اگر طرح ايران مورد موافقت طرف مقابل قرار گیرد می‌توان پیش‌بينی کرد که طی یک ماه آینده روند مذاکرات شکل جدی‌تری به خود گرفته و تحریم‌ها به تدریج برداشته خواهد شد.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات اخير ميان ايران و گروه 1+5 گفت: مذاکرات فشرده ژنو، کاملا جدی و شفاف بوده و همچنين در مقایسه با گذشته شرایط بهتری داشت.

وي ادامه داد: طرح پیشنهادی ایران به نمایندگان کشورهای 1+5 مورد توجه قرار گرفته و قرار است کمیته‌ای فنی این پیشنهاد را مورد بحث قرار داده و چارچوب مشخصی برای ادامه گفتگوهای ایران و 1+5 مشخص شود.

اين کارشناس سياست خارجي اظهار داشت: با وجود اینکه طرح پیشنهادی ایران هنوز رسانه‌ای نشده اما به نظر می‌رسد که این طرح از طرف مقابل کاملا قابل قبول قرار گرفته و دربرگیرنده برخی نگرانی‌های 1+5 باشد که نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ايران تردید دارند.

هاني‌زاده افزود: اگر طرح ايران مورد موافقت طرف مقابل قرار گیرد می‌توان پیش‌بينی کرد که طی یک ماه آینده روند مذاکرات شکل جدی‌تری به خود گرفته و تحریم‌ها به تدریج برداشته خواهد شد.

وي در پايان خاطر‌نشان کرد: به طور کلي مي‌توان گفت شرایط و فضای مذاکرات کاملا مثبت بوده و همه طرف‌هاي شرکت کننده نسبت به حل مسئله هسته‌ای از راه گفتگو استقبال کرده‌اند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، اروپا ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار