کارشناس انگليسي درباره جاسوسي گسترده آمريکا در دنياي مجازي اينترنت هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي ؛ جيم کيلاک در گفتگو با اين شبکه از لندن گفت: «سازمان امنيت ملي آمريکا به شدت در عرصه اينترنت حضور پررنگ دارد. اين سازمان مي کوشد به هر شيوه اي که ممکن باشد به اطلاعات دسترسي پيدا کند. اين سازمان به هر اطلاعاتي که مي خواهد دست مي يابد.

اين سازمان با همکاري شرکتهاي اينترنتي از قبيل ياهو و گوگل و فيس بوک، به اطلاعات شخصي کاربران اينترنت نفوذ مي کند. هر اندازه هم که اين اطلاعات کدگذاري شوند باز هم راهي براي نفوذ به اين اطلاعات وجود دارد. نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي آمريکا با نفوذ گسترده اي که دارند ، به راحتي پيامهاي الکترونيکي مردم را زير نظر مي گيرند و از آنها بهره برداري مي کنند.

بايد کنترلها و نظارتها براي تضمين حقوق شهروندان در فضاي مجازي اينترنت افزايش يابد. بايد سازمانهاي غيردولتي و مردم نهاد نقش پررنگي در اين حوزه ايفا کنند. بايد از افرادي ازقبيل ادوارد اسنودن محافظت شود که جاسوسي هاي اينترنتي از قبيل جاسوسي سازمان امنيت ملي آمريکا را فاش مي کنند. اسنودن که خودش از پيمانکاران سابق اين سازمان اطلاعاتي و امنيتي آمريکا است با افشاگري هاي خودش ابعاد گسترده اين روند جاسوسي را نشان داده است.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار