سرمربی تیم ملی زیر17 سال دیروز با روزنامه البیان امارات گفت و گو کرد.

گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، علی دوستی مهر در این گفت و گو پاسخوی سوالات خبرنگار عرب زبان شد. این گفت و گو را بخوانید:

*وضعیت میزبانی امارات را تا این لحظه چطور می بینید؟

امارات در زمینه میزبانی عالی عمل کرده است و ما مشکل خاصی نه در زمین و نه در خارج زمین داشته ایم.مطمئنا جام جهانی که شروع شود شاهد میزبانی بهتری خواهیم بود. بالاخره بهترین های فوتبال پایه جهان از مربی و بازیکن و داورگرفته تا برگزار کنندگان در امارات هستند و همه چیز به بهترین نحو در حال برگزاری است.آرزوی هر کسی هم هست که در جام جهانی به هر نحوی حضور داشته باشد.

*کمی هم درباره تیم ایران و گروه صحبت کنیم. گروه را چطور می بینید؟ آرژانتین، یک نام بزرگ، اتریش دارای فوتبالی از جنس فوتبال آلمان و کانادا که شبیه به آمریکا فوتبال بازی می کند...

درباره تیم ایران می توانم همین را بگویم که سخت تمرین کرده است و آماده مسابقات است. درباره تیم های دیگر هم می توانم بگویم که آرژانتین، نام بزرگش می تواند روی هر تیمی اثر بگذارد. به هر جهت نام این کشور با نامهایی چون مارادونا و مسی عجین است و حریف کوچکی نیست. فقط نام بزرگش کافی است تا بازی کردن با این تیم سخت باشد. اتریش و کانادا هم همانطور که گفتید دارای فوتبالی با ساختار قوی هستند.

با سرمربی آرژانتین که گفت و گو می کردم از او پرسیدم خطرناک ترین تیم جام کدام تیم است، او جواب داد که ایران! او گفته بود ایران تیمی است که 90 دقیقه پرس می کند و همین کار را خطرناک می کند. نظر شما در باره این ادعای سرمربی آرژانتین چیست؟

من از ایشان ممنونم اما در فوتبال پایه نمی توان با قاطعیت صحبت کرد. من واقعا نمی توانم بگویم که در فوتبال پایه کدام تیم خطرناک است یا نیست. چون رده سنی پایه همه چیز به لحظه ها و اتفاقات بستگی دارد  واشتباهات ممکن است تکلیف برنده و بازنده را مشخص کند.

*مشخص است که آرژانتین تیم ایران را خیلی خوب دیده و آنالیز کرده است. نظرتان درباره بازی با آرژانتین چیست؟

آرژانتین نام سنگین و بزرگی است و همین کافی است تا بازی با تیمی که سرزمین اشخاصی مثل مارادونا، مسی و توز و دیگران بوده است، سخت شود. همیشه آرزو داشته ایم که در رده های مختلف سنی با آرژانتین دیدار کنیم.

*آیا فیلمی از آرژانتین دیده اید؟

بله دیده ایم و به شناخت رسیده ایم. باید دید که در روز مسابقه چه اتفاقاتی می افتد. ما هم آرژانتین را خیلی خوب دیده ایم.

*کدام دو تیم را در فینال می بینید و قویترین تیم جام به نظر شما چه تیمی است؟

همانطور که گفتم در این رده نمی شود قدرت مطلق را به برخی تیم ها داد. رده های پایه بسیاری فاکتورها فرق می کند. ببینید در جام جهانی 2009 کلمبیا بود و الان دیگر نیست، تیم های بزرگی مثل آلمان و انگبیس نتوانسته اند به جام جهانی امارات برسند و این نشان می دهد که چقدر رقابت در اروپا به هم نزدیک است.
*فکر می کنید ایران صعود می کند؟

تمام سعی و تلاش تیم براین است که جزو چهار تیم برتر جهان شویم.
برچسب ها: دوستی مهر ، گفتگو ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار