چرا کمتر از 1 سالگی نباید گوش کودک را سوراخ کرد؟

زمان مناسب برای سوراخ کردن گوش کودکان از 1 سالگی به بعد است تا در صورت عفونت بتوان به راحتی مشکل را برطرف کرد.

دکتر حسین مروج متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سوراخ کردن گوش کودکان عملی تهاجمی نبوده، بنابراین مشکل زیادی ایجاد نمی کند. در قانون اطفال هیچ گونه عملی که سبب دستکاری آنهاشود مجاز نیست. البته بهتر است در اوایل شیرخوارگی گوش نوزاد سوراخ نشود.

وی افزود: اگر گوش کودک 2 ساله ای پس از سوراخ شدن عفونت کند، به راحتی می توان با آنتی بیوتیک مشکل ایجاد شده را برطرف کرد، ولی اگر گوش نوزاد 3 ماهه ای بعد از سوراخ شدن مبتلا به عفونت شود، عفونت به تمام بدن سرایت کرده و به راحتی نمی توان آن را برطرف کرد و ضروری است کودک در بیمارستان بستری شود، به این دلیل خوب است هیچ عمل غیر ضروری را در چند ماه اول تولد انجام ندهیم.

دکتر مروج در پایان اظهار داشت: عفونت گوش کودکان پس از سوراخ کردن واکنشی است که به علت وجود جسم خارجی در گوش ایجاد شده، بنابراین با درآوردن جسم خارجی و چرب کردن ناحیه مورد نظر مسئله رفع می شود، اما اگر آن نقطه دردناک، قرمز و متورم شد و ترشحات چرکی در آن ایجاد شد باید پس از خارج کردن جسم خارجی روی سوراخ را باز نگه داشته و تحت نظر پزشک با استفاده از پمادهای موضعی مشکل را حل کرد.

برچسب ها: گوش ، سالگی ، اطفال ، عملی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار