كارشناس مسوول پنبه و دانه هاي روغني پيش بيني كرد: در سال زراعي جاري بيش از ۱۰هزار تن وش پنبه در استان اصفهان برداشت شود.

كيوان بني اسدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، اظهار كرد: در سالجاري بيش از دو هزار و ۹۰۰ هكتار از مزارع استان به زير كشت پنبه رفته و بيشترين سطح كشت مربوط به شهرستان هاي اصفهان، آران و بيدگل و كاشان است.

وي افزود: مديريت زراعت استان اصفهان ، در راستاي توليد پنبه با كيفيت بهتر و عملكرد بالاتر، به تهيه و توزيع بيش از ۷۷ تن بذر گواهي شده يارانه دار رقم ورامين، بين بهره برداران اقدام كرده است.
كارشناس مسوول پنبه و دانه هاي روغني با اشاره به اينكه برداشت محصول پنبه در شهرستان هاي اردستان و نايين آغاز شده است،گفت: در چند روز آينده در شهرستان هاي اصفهان، آران و بيدگل و كاشان نيز برداشت آغاز مي شود و با توجه به خصوصيات مورفولوژي گياه پنبه، برداشت تا چند ماه ادامه دارد.
بني اسدي پيش بيني كرد: در سال زراعي جاري از هر هكتار از مزارع پنبه استان اصفهان ، به طور متوسط بيش از سه هزار كيلوگرم وش حاصل شود و جمعا بيش از ۱۰هزار تن وش پنبه در استان توليد خواهد شد.
وي اضافه كرد: وش توليدي استان به كارخانه های پنبه كني استان و استان هاي مجاور از جمله قم منتقل مي شود تا پس از تصفيه در صنايع نساجي مورد استفاده قرار گيرد.
این كارشناس مسوول پنبه و دانه هاي روغني بابیان اینکه امسال بيش از ۹۰ درصد از مزارع پنبه استان اصفهان تحت پوشش بيمه محصولات كشاورزي قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال زراعي جاري بيش از سه هزار و ۲۰۰ نفر از كشاورزان استان، به كشت اين محصول اقدام كرده اند/س.

برچسب ها: اصفهان ، برداشت ، وش ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.