بخش کشاورزي کشور ما با دارا بودن اقليم آب و هوايي متنوع و جمعيت فعال در آن و با توجه به ارزش افزوده بالاي ايجاد شده و اهميت بالاي امنيت غذايي در شرايط فعلي اقتصاد کشور از جايگاه ويژه ايي در اقتصاد برخوردار است.

علي ايرانپور عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با اهميت بخش کشاورزي در رشد و توسعه اقتصادي گفت: کشاورزي به عنوان يکي از محورهاي اصلي توسعه جايگاه ويژه ايي در رشد اقتصادي هر کشوري دارد. اين خصوصيت براي کشور ما و با توجه جمعيت فعال در آن و اقليم آب و هوايي متنوع در سطح کشور پررنگ تر تاثير گذار تر مي شود. همچنين ارزش افزوده ايجاد شده در اين بخش يکي ديگر از مزيت هاي آن به شمار مي آيد.

وي در ادامه بيان کرد: در شرايط فعلي کشور ما و به دليل تحريم هاي اقتصادي موضوع امنيت غذايي به يک موضوع اساسي تبديل شده که بخش کشاورزي به عنوان تامين کننده بخش غذايي کشور به يکي از مصاديق بارز اقتصاد مقاومتي که مد نظر مقام معظم رهبري مي باشد، تبديل شده است.

علي ايرانپور تصريح کرد: حوزه کشاورزي نيازمند توجه جدي مجلس و دولت در ارائه طرح و لوايح است که تسهيل کننده امور در اين بخش باشد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: اهمیت ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
كارشناس
۰۸:۲۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۲
با سلام من ييست سال مروج هستم كارشناس كشاورزي با توجه به شرايط سختي كمترين حقوق و مزايا را دارند حتي كمتر از كميته امداد و آموزش پرورش با توجه به كار صحرايي پس كارمند اين وزرات خانه بي توجه شده كشاورزي بي توجه شده.
آخرین اخبار