متخصصان و تلاشگران صنعت فولاد موفق شدند نخستین بار در كشور گهواره ي (پلت فرم) زير كوره هاي قوس الكتريكي را بومي سازي کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مدير طرح و توسعه فولاد سازي و نورد پيوسته ي شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بيان اين مطلب گفت : در ادامه ساخت تجهيزات مورد نياز توسعه فولاد سازي و نورد پيوسته بار ديگر متخصصان داخلي كشور موفق به طراحي و ساخت يكي از تجهيزات مهم و راهبردی فولاد سازي شدند.

سياوش مستشفي افزود : اين تجهيز با وزن 110 تن و ابعاد 15 در 12 متر طي مدت 6 ماه و با صرف 12 هزار نفر ساعت طراحي و ساخته شد .

وی افزود : در ساخت اين تجهيز كليه موادكوره از شركت هاي فولادي داخل تامين شده و هيچگونه موادی از خارج از كشور تامين نشده است .

مستشفي در ادامه گفت : وظيفه اين تجهيز نگهداري كوره قوس الكتريكي و متعلقات مربوطه به وزن 700 تن و حركت گهواره اي آن در دو جهت به منظور تخليه فولاد مذاب و سرباره مي باشد.

مدير طرح و توسعه فولاد سازي و نورد پيوسته سبا شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود : قبلا كليه تجهيزات كوره قوس الكتريكي از خارج كشور تامين مي شد كه با توجه به تحريم ها ي موجود خوشبختانه كليه تجهيزات كوره قوس الكتريكي بطور كامل در كشور بومي سازي شده است كه نسبت به هزينه هاي خريد خارجي بيش از 40 درصد كاهش هزينه داشته ايم .

وي خاطر نشان كرد : در ادامه روند بومي سازي تجهيزات و قطعات يدكي واحد هاي فولاد سازي قبلا بدنه كوره قوس الكتريكي نيز به دست متخصصان داخلي ساخته شد و با دست يابي به دانش فني ساخت كوره هاي قوس الكتريكي ، قطعا توسعه هاي فولاد سازي در كشور با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.

مستشفي افزود : استفاده از توان متخصصان داخلي در اجراي طرحهاي توسعه و ساخت تجهيزات مورد نياز مهمترين هدف فولاد مباركه اصفهان در توليد اقتصادي است كه با همت و تلاش متخصصان عزيز كشورمان روز به روز شاهد موفقيت هاي ارزشمند در بومي سازي قطعات و تجهيزات مورد نياز صنعت فولاد در كشور خواهيم بود ./س

برچسب ها: اصفهان ، شرکت ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.