آیا آمریکا اینک مطمئن شده که همه تلاش هایش در حمایت از معارضان مسلح و متحدانش علیه سوریه، به شکست انجامیده؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري الصحيفة الثوره؛ زماني که گروه بازرسان بین المللی وابسته به سازمان منع گسترش سلاح های شيميايي طبق برنامه هماهنگ شده با دولت سوریه کار خود را در این کشور شروع کردند، وزارت امور خارجه آمریکا برخلاف نظرات قبلی اش و به ویژه بعد از تهدیدات گسترده به جنگ علیه سوریه به اتهام استفاده سوریه از سلاح هسته ای، اما ابراز رضایت کرده است، امری که نشان می دهد در روش برخورد با سوریه تغییراتی رخ داده و آیا آمریکا اینک مطمئن شده که همه تلاش هایش در حمایت از معارضان مسلح و متحدانش علیه سوریه، به شکست انجامیده؟

از زمان آغاز بحران و هنگامی که رسانه های دشمنان تلاش می کردند چنین القاء کنند که می خواهیم اقدامات و تظاهرات مسالمت آمیزی در سوریه ایجاد کنیم، گفته بودیم که این تحرکات در درون خود سوار بر مرکب خشونت و ترور است .

از همان آغاز روشن بود که راه حل بحران سوریه در این بود که جهان غربي و عربي اعتراف کند که این گروه های ترویستی هستند که درگیری ها را به وجود آوردند و از تخریب موسسات عمومی و همکاری با گروه القاعده چنین چیزی به خوبی درک می شد.

شاید تحولات اخیر که گامهای اولیه ای برای توافق بر اساس برگزاری ژنو 2 و ضرورت فشار بر گروهای معارض برای شرکت در این کنفرانس، تغییراتی را در موضع گیری های بین المللی و به ویژه آمریکا ایجاد کرده است.

از کنفرانس ژنو 2 انتظار می رود که عملیات نظامی در داخل را متوقف کند تا حکومت به خدمات رسانی و وظایف خود و طرح های رشد و توسعه بپردازد. البته در دوره درگیری هم حکومت سوریه هیچ گاه از خدمت رسانی به مردم حتی در مناطقی که تروریست ها قتل و جنایت های بسیاری در آن مرتکب شدند، کوتاهی نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار