رییس کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق اصفهان گفت:اتاق بازرگانی با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی می تواندبستر توسعه شرکت های دانش بنیان و همکاری با سرمایه گذاران را فراهم کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «مرتضی بیشه»در جمع اعضای کارگروه شورای پژوهشی اتاق اصفهان تصریح کرد:برنامه ریزی و سازمان دهی شرکت های دانش بنیان و ارتباط تنگاتنگ با صنعت می تواند نقش مهمی در توسعه صنعت و دانش داشته باشد.

وی با اشاره به موفقیت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در بسترسازی شرکت های دانش بنیان گفت:برنامه ریزی و ایجاد زمینه مناسب به منظور کاربردی و تجاری سازی نتایج تحقیقات و پشتیبانی از تاسیس و کمک به افزایش تعداد شرکت های مشاوره خدمات تجاری سازی ،هدفمند سازی منابع دولتی و کمک به ارتقای سطح کارایی شرکت های دانش بنیان ،تامین بخشی از نیازهای شرکت های دانش بنیان به خدمات ایده تا بازار از رویکردهای قابل تقدیر این شهرک است.

وی اظهار داشت:ایجاد بستر مناسب برای جذب انتقال دانش فنی و تحریک تقاضا و ایجاد بازار برای خدمات تجاری سازی از بخش های مورد نیاز استان در زمینه تجاری سازی فناوری هاست.

وی اجتماع شرکت های دانش بنیان با هدف کسب ثروت دانش و فناوری و اجرای طرح های تجاری سازی ،فروش دانش فنی و جذب سرمایه گذار و استفاده بهتر از تجاری سازی،فروش دانش فنی و جذب سرمایه گذار را از اهم همکاری اتاق با شهرک علمی تحقیقاتی برشمرد و گفت:استفاده بهتر از ظرفیت های فازی حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تشکیل و تعامل با سازمان های دولتی و مراکز پژوهشی دانشگاه را از جمله تعاملات اتاق و شهرک می تواند باشد .

وی به نقش اتاق در ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت از طریق شهرک علمی تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: همکاری بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی با اتاق و شهرک می تواند به سرمایه گذاری در طرح های قابل تجاری سازی بیانجامد.

وی جمع آوری بانک اطلاعات پژوهشی دانشگاهها را گام نخست و تجاری سازی آنها را گام دوم برای تقویت رابطه صنعت با دانشگاه برشمرد./س

برچسب ها: اصفهان ، کمیسیون ، آموزش ، اتاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.