به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «رضا گنجوی»در نخستین دوره آموزش نشان تجاری سازی اتاق اصفهان که برای شرکت های فولادی استان برگزار شده بود ،نشان تجاری را شبیه به مذهب یا ایدئولوژی برای هر سازمان اقتصادی تعریف کرد و گفت:همه فعالیت های یک سازمان باید در یک راستا و آن نشان تجاری سازی باشد زیرا بدون داشتن نشان تجاری و یک ایدئولوژی یکسان نمی توان انتظار ماندگاری در بازارهای داخلی و خارجی داشت.
وی با تشریح روند نشان تجاری سازی شرکت های بزرگ فولادسازی گفت:این شرکتها با بیان ایدولوژی خوب بودن در درون به دنبال نشان تجاری سازی در نزد مشتریان می باشند.
این مدرس نشان تجاری ،شرکت های ایرانی رادر مدیریت نشان تجاری با ضعف های جدی روبرو دانست و گفت:یکی از چالش های جدی نشان تجاری سازی در ایران ایدئولوژی «کالای خارجی بهتر از ایرانی »است که در بین مردم معمول شده است.
گنجوی مشخص شدن ویژگی متمایز و مزایای ویژگی را دو بخش نخست نردبان نشان تجاری برشمرد گفت:تجربه مشتری و ایجاد هویت برای آن دو بخش دیگر این نردبان است که هر بنگاه اقتصادی می تواند به آن توجه کند.
گفتنی است کمیسون نشان تجاری اتاق اصفهان نخستین دوره نشان تجاری سازی را با حضور 30 کارشناس و مسوول واحدهای سه شرکت فولادسازی فولادمبارکه ،ذوب آهن و فولاد ماهان سپاهان اصفهان به مدت 32 ساعت برگزار کرد ./س