استاندار اصفهان در جمع نمايندگان استان: اصفهان نيازمند برنامه‌اي چهارساله براي حل مشكلات اساسي اين استان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپور در اولين جلسه مجمع نمايندگان استان ؛ ديدگاه هاي نمايندگان در خصوص مسائل کلان استان را شنيد و سياست هاي خود را در اين خصوص مطرح نمود.

استاندار اصفهان در اين جلسه مباحث زيست محيطي، برقراري تعادل منطقه‌اي،‌ ابرطرح هايي كه جنبه ملي دارند و مقوله آب و نگراني هايي كه در اين زمينه وجود دارد ، بعنوان چهار حوزه كاري عمده و مهم استان مطرح كرد.

وي با ابراز تأسف از اينكه امروز اصفهان حالت تراز اول بودن خود را ازدست داده و از استان‌هاي همسنگ خود در جذب منابع و امكانات و به تبع در توسعه و پيشرفت عقب مانده است، تصريح كرد: اصلي ترين كاري كه به نظر مي رسد بايد با توفيق الهي و همكاري نمايندگان و ديگر اقشاري انجام پذيرد، اين است كه در قالب يك برنامه چهارساله بتوانيم تراز اول بودن استان را به آن برگردانيم.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در مرحله اول كار خود در استان سعي نموديم با همه گروه‌هاي سياسي و نخبگان نشست و گفتگو داشته باشيم، اذعان داشت: در مواقع لزوم از طرح هاي ارائه شده و نظرات استفاده خواهيم نمود.

زرگرپور با اشاره به اينكه البته تراز اول بودن شاخص هايي دارد كه بايد بررسي شود،‌ بهره مندي از روزنامه‌ي ملي، خط پروازی مختص اصفهان، مرکز همایش های بين المللي و ديگر امكانات و زيرساخت هاي مورد نياز را بعنوان برخي از اين شاخص ها برشمرد.

وی از آلاينده هاي زيست محيطي بعنوان بزرگترين چالش شهر اصفهان نام برد و عنوان كرد: جلسات مقدماتي جهت مقابله با اين پديده مخرب تشكيل گرديده است چرا كه اهميت پرداختن به آن كمتر از مبحث آب نيست.

استاندار اصفهان با بيان اينكه اگر 50 كيلومتر از مركز اصفهان دور شويم با خيلي از استان هاي توسعه نيافته برابر هستيم،‌ تصريح كرد: متأسفانه از اصفهان فقط مركز شهر و چهارباغ آن ديده شده است.

وي ادامه داد: فاصله‌اي كه از نظر برخورداري در برخي نقاط استان به وجود آمده است، بدون شك تبعات و مشكلات بعدي را به وجود خواهد آورد و جلوگيري ازاين مسئله نيازمند تلاش براي برقراري تعادل در همه مناطق استان است.

شايان ذكر است در اين جلسه نمايندگان استان اصفهان ديدگاه هاي خود را در خصوص موضوعات كلان استان و مشكلات شهرستان ها بيان و آمادگي خود را براي همكاري در پيشرفت امور جاري استان اعلام كردند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.