مادرکانون مهر و محبت و عاطفه است و رسالت سنگین پرورش کودکان را از مرحله نوزادی برعهده دارد و مرحله مرحله با آنان پیش می رود تا فرزندان صالحی را به جامعه تحویل دهد.

 
دکتر جعفر بای آسیب شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مادر نقش های چندگانه ای را در منزل برعهده دارد، از جمله نقش همسری برای شوهرش، نقش مادری برای فرزندان که وظیفه خطیری می باشد.
بای افزود: مادر مدیر منزل است. او مربی اخلاق و معلم تربیت و تعلیم است و مادر استاد مهارتها برای فرزندان می باشد.
وی افزود: مادر کانون مهر و محبت و عاطفه است و رسالت سنگین پرورش کودکان را از مرحله نوزادی آغاز کند و مرحله مرحله با آنان پیش رود تا فرزندان صالحی را به جامعه تحویل دهد.
این آسیب شناس اضافه کرد: اشتغال زنان در بیرون از منزل رابطه فرزند و مادری را کمرنگ کرد و مادر به جای نگهداری فرزندان آنان را به مهدکودک می سپارد.
بای ادامه داد: مادر شاغل مجال لازم را برای تربیت فرزندانش از دست می دهد و فرزندان بدون هرگونه مهارت لازم رشد کردند و بدون تمرین لازم برای زندگی فردا وارد مرحله ازدواج می شوند.
این آسیب شناس ادامه داد: مادر آموزه های دینی و اصول اخلاقی و مبانی دینی را به فرزندان آموزش می دهد تا آنان در مسیر زندگی راه درست را از نادرست تشخیص دهند. آنان مهارت مسئولیت پذیری را به کودکان می آموزند.
بای افزود: مادر حس تعهد و مسئولیت را در فرزندان بیدار می نماید، نظم پذیری را می آموزد و با صبوری آستانه تحمل فرزندان را تقویت می کند تا آنان بتوانند با تفکر و اندیشه مناسب برای مسائل خویش مناسب ترین راه حل را بیابند.
وی ادامه داد: مادر به عنوان نهاد مهر و محبت، محبوب فرزندان است، ولی با دگرگونی نقش اجتماعی و کمرنگ شدن نقش مادری شاهد تغییرات و تحولات شگرفی در روابط بین اعضای خانواده هستیم و دیگر اقتدار پیشین والدین نزد فرزندان وجود ندارد.
در پایان دکتر بای راهکارهایی را جهت تقویت نقش مادری در خانواده ارائه می دهند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1-تقویت اندیشه های دینی و تحکیم باورهای مذهبی
2-اصلاح هرچه قدرت در خانواده
3-بهسازی نقش های اجتماعی اعضای خانواده
4-ساماندهی اشتغال زنان در بیرون از منزل
5-حمایت از زنان در خانواده (به طور نمونه تقویت مرکز زنان و امور خانواده)
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار