نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ذره‌ای از اصول و آرمان خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم، گفت: تعامل مؤثر پایه دیپلماسی ایران است.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: کشورهای غربی به ویژه اعضای 1+5 به خوبی آگاه هستند که ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز و فاقد هرگونه انحراف است، چراکه ما براساس آیین اسلام با هرگونه تولید و انتشار سلاح‌های هسته‌ای مخالف بوده و امکان چنین تفکری در اندیشه و اذهان ملت و مسئولان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر خود بر حق مسلم هسته‌ای کشورمان و غنی‌سازی پافشاری کرده و امکان عقب‌نشینی از مواضع شفاف و روشن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ما با علاقمندی به پایان مسائلی که در مورد پرونده هسته‌ای ایران مطرح است، معتقدیم که نباید ذره‌ای از اصول و آرمان خود عقب‌نشینی کنیم و یا بخواهیم به دشمنان باجبدهیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد مذاکرات ژنو، تصریح کرد: این مذاکرات باید با اقتدار و رعایت اصول کامل جمهوری اسلامی ایران به ویژه رعایت سه اصل حکمت، مصلحت و عزت انجام شود تا توانمندی ایرانیان نشان داده شود.

حقیقت پور با بیان اینکه به یک دپیلماسی شاخص و برجسته با محور عقلانیت و منطق نیاز داریم، افزود: دشمنان ما احساس نکنند که این ملت به دلیل تحریم و یا برخی تهدید آنها دچار انزوا می‌شود؛ بلکه این ملت همچنان صبور و مقاوم در صحنه است و دنیا بداند که این ملت از حق مسلم خود در مسائل هسته‌ای کوتاه نیامده و ساخت هرگونه بمب و یا سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس به بسته پیشنهادی ایران و برخی حرف و حدیث‌ها در مورد آن اشاره کرد و یادآور شد: در این بسته پیشنهادی سعی شده همه ملاحظات مربوط به طرف‌های غربی و خطوط قرمز خودمان رعایت شود، امیدواریم مذاکرات ژنو پایان خوشی بر پرونده هسته‌ای ایران باشد.

حقیقت‌پور در ادامه بیان کرد: در این مذاکرات آنچه که بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و دقت نظر است اینکه ما امروز برخلاف سال‌های تهدید و تحریم دشمن به یک قدرت واقعی منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده‌ایم و همه به این قدرت اذعان دارند که امیدواریم آمریکا و غرب نیز بدون اینکه بخواهند سخن از زور یا تهدید و فشاری به میان بیاورند در عرصه تعامل و ارتباط با ایران عاقلانه جلو بیایند/س.

برچسب ها: اردبیل ، مذاکرات ، هسته ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.