مدير جهاد كشاورزي مهران از كشاورزان اين شهرستان خواست به منظور حفظ بقاياي گياهي و خاك از سوزاندن كاه و كلش مزارع گندم خودداري كنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ صادق الياسي با بیان این مطلب افزود:  سوزاندن كاه و كلش علاوه بر ايجاد آلودگي، باعث خسارت بر خاك و كاهش كيفيت و عملكرد محصول در سال آينده خواهد شد.
وي ادامه داد: برگرداندن كاه و كلش به زمين از طريق شخم و شيار نه تنها موجب تامين بخشي از نياز غذايي محصول مي شود، بلكه با اين روش نياز به مصرف كودهاي شيميايي در سال زراعي آينده نيز كاهش مي يابد.
مدير جهاد كشاورزي  شهرستان مهران تاكيد كرد: سوزاندن كاه و كلش در مزارع گندم ممكن است با توجه به وزش باد، باغ ها، درختان و مراتع حاشيه مزارع را نيز دچار حريق و خسارت وارد كند.
الياسي با اشاره به اقدام هاي صورت گرفته براي آگاه ‌سازي كشاورزان در زمينه آتش نزدن مزارع ادامه داد: با توجه به برگزاري كلاس هاي ترويجي و آموزشي براي آشنايي كشاورزان و بهره برداران در سال هاي گذشته و سال جاري زراعي اما متاسفانه شاهد آتش زدن پس مانده ها و كاه و كلش مزارع گندم هستيم.
وي بيان كرد: امسال بيش از پنج مورد آتش سوزي كاه و كلش مزارع كشاورزان در شهرستان مهران رخ داده است. 
هر ساله كاه و كلش بخشي از گندم زارها در مهران به منظور آماده كردن زمين براي كشت دوم يا سوم پس از برداشت محصول به آتش كشيده مي شود. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.