فرماندار شهرستان دماوند گفت: آمارهای ازدواج و طلاق در منطقه نگران کننده است و باید اقدامات عاجل در این زمینه‌‏ ها صورت داد.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: باید در مسائلی هم‏ چون مشکلات فرهنگی، قید و بندهای ازدواج، تامین جهیزیه نوعروسان، ازدواج آسان، کاهش طلاق برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از موضوعات این حوزه‌‏ ها تابع مسائل کلان کشوری است و بر این اساس، اگر این کارگروه حتی بتواند فقط بر چند موضوع خاص تمرکز کرده و خدمتی انجام دهد، رسالت خویش را ایفا کرده است.

افشار نادری اضافه کرد: میزان ازدواج در شهرستان دماوند بالا است و این توفیقی برای این شهرستان محسوب می‏‌ شود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: آمارها حاکی از بالا بودن میزان ازدواج در شهرستان دماوند است که از این لحاظ، دماوند حائز رتبه نخست در بین شهرستان‏‌ های استان تهران شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مرتبط با این کارگروه، بحث طرح تحول اجتماعی و ناهنجاری ‏‌های اجتماعی است.

افشار نادری افزود: پیشگیری از مصونیت ‏‌بخشی به معتادان، مراقبت خانواده‌‏ ها از فرزندان همگی در این مقوله می ‏‌گنجند و همه دستگاه‌‏ های انتظامی، آموزشی، فرهنگی، خدمات‏‌ رسان، قضایی باید به آنها اهتمام داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: نقاط جرم ‏‌خیزی در سطح شهرستان دماوند داریم که ناهنجاری ‏های اجتماعی در آنها بیشتر مشهود است و احصای مسائل و مشکلات آن نقاط باید از اولویت‏‌ های این کارگروه باشد.

افشار نادری آشنایی‏‌ های خیابانی در امر ازدواج و انتخاب همسر را بسیار شکننده توصیف کرد و افزود: باید در این زمینه به جوانان آموزش‏‌ های کافی داده شود./س


برچسب ها: ازدواج ، طلاق ، جهیزیه ، معتادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.